הנציבות בודקת: מדוע קיבל אהוד ברק 2.3 מיליון דולרים מקרן וקסנר?

אראל סג"ל, שחשף כי קרן וקסנר העבירה לראש הממשלה לשעבר מיליון דולר עבור 'מחקר' - ובמצטבר מכל הדיווחים 2.3 מיליון דולר: "בכיר בנציבות שירות המדינה גילה לי שבודקים מדוע קיבל את המענקים"
חרדים 10
כ' חשון התשע"ט / 29.10.2018 14:55

נציבות שירות המדינה בודקת את המידע שנחשף בתוכניתו של אראל סג”ל ב־103fm, לפיו ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק קיבל 2.3 מיליון דולרים מקרן וקסנר האמריקנית עבור ‘מחקר’. כך גילה הבוקר (שני) סג”ל בפתח תוכניתו.

“שואלים אותי מה קרה לסיפור על קרן וקסנר ואהוד ברק. אתם חושבים ששכחתי ממנו?”, אמר סג”ל בתחילת התוכנית, “גורם בכיר בנציבות מסר לי שיתבצע תחקיר בנושא אהוד ברק ומתן הכסף של הקרן”.

סג”ל הוסיף: “בודקים את עצם העברת הכספים לאישיות פוליטית כמו אהוד ברק, וגם את ההתקשרות בין הקרן למדינת ישראל. אני מקווה שיהיו תשובות כמה שיותר מהר”.

בשבוע שעבר חשף סג”ל בתוכניתו כי אהוד ברק קיבל מהקרן האמריקנית מיליון דולרים בשנת 2004 עבור ‘מחקר’. זאת בנוסף ל־800 אלף דולרים שקיבל שנתיים אחר כך, מידע שפורסם בעבר על ידי תומר אביטל ואורי בלאו.

“נוסף על שני המענקים האלה, חשף עקיבא ביגמן ב’ישראל היום’ כי ברק קיבל חצי מיליון דולרים נוספים מקרן בשם ‘קרן הצדקה של לסלי ה. וקסנר’, אף היא מסונפת לקרן.

“את הכסף קיבל ברק לצורך ‘מחקר’ ללא פירוט, בהיותו אזרח פרטי שהתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה. סך הכל מדובר ב־2.3 מיליון דולר”, אמר סג”ל, “ברק לא הגיב לנו אלא לערוץ עשר בהודעה ארוכה שבה הוא טינף את נתניהו. השאלה היחידה שלא השיב לה היא על מה היה המחקר שביצע ובעבורו קיבל את הסכום הזה”.

כאמור, הבוקר עולה כי המידע שנחשף מוביל לבדיקה של נציבות שירות המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות