ראיון הזוי • יהב: ‘דגל’ בחיפה – הם הפלג הקיצוני שעושה מהומות בירושלים ובית שמש

ראש עיריית חיפה, המפגר בסקרים, נשאל על המומנטום של ד"ר עינת קליש-רותם - וניצל את ההזדמנות להסית נגד החרדים: "היא מכרה את העיר הזו לפלגים קיצוניים של התנועה הליטאית... מכירת חיסול, שכונות חילוניות תהפוכנה לשכונות עם ישיבות חרדיות קיצוניות!"
אריה ריבקינד
כ' חשון התשע"ט / 28.10.2018 22:41

מכה ליונה יהב: המועמד לראשות העיר חיפה דוד עציוני פרש אמש מהמירוץ, שלושה ימים לפני הבחירות – והודיע על תמיכתו במועמדת ד״ר עינת קליש רותם.

קליש, שמובילה בסקרים, היא מועמדת מפלגת העבודה, וזוכה לתמיכת מפלגות דגל התורה – בראשות מיכי אלפר, ישראל ביתנו ומרצ.

היום (ראשון), בראיון ל’ניוז חיפה קריות.נט’, נשאל יונה יהב על המהלך שהוגדר בעיר האדומה כ’דרמטי’.

למרבה התדהמה, האיש שנהנה מתמיכה נחרצת של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בוחר להעביר את השיח מזיהום האוויר הקשה בחיפה – לשיח מפלג בין חרדים לחילונים.

הנה הראיון:

התייחסות ראשונה שלך לחבירה של דוד עציוני לעינת קליש?

יהב: “זה חלק מכל המהלכים ההזויים המתרחשים בסביבה שלה, של אדם מאוד בלתי מנוסה שנושא תיק פלילי בנושא המהותי של עבודת ראש עיר – תכנון ובניה – ואני לחלוטין לא מבין מה היא עשתה כאן.

“היא מכרה את העיר הזו לפלגים קיצוניים של התנועה הליטאית, אלו שעושים את כל המהומות בירושלים ובבית שמש… אנחנו לא יכולים להיות כאלו, כי אנחנו עיר מאוד ליברלית והתושבים יקומו ויעשו מלחמה. האם זה מה שאנחנו רוצים?

“אנחנו רוצים את אותם איזונים שאנחנו משמרים אותם כבר 15 שנה, גם במהלך מלחמת לבנון השניה אותה ניהלתי, גם בשריפה הגדולה כשפיניתי 60 אלף איש – כל האיזונים האלו נשמרו כדבר קדוש”.

אתה לא יכול להתעלם מהמומנטום של קאליש בשבוע-שבועיים האחרונים. גם הסקרים לטובתה, אבל לא רק הסקרים – יש תחושות ברחוב, אולי גם בתקשורת, שאנחנו לפני מהפך בחיפה.

יהב: “קודם כל, זו הייתה ההרגשה בכל מערכת בחירות שלי ואני לא מתייחס אליה. אבל ברור שמכירת חיסול כל כך משמעותית יוצרת התרחשות. ואנחנו מתנגדים למכירת חיסול.

“ואם אתה עוקב אחרי מה שהרחוב אומר, הוא אומר שהוא המום! מעצם מכירת החיסול הזו, מכך ששכונות חילוניות תהפוכנה לשכונות עם ישיבות חרדיות קיצוניות!

עינת קאליש רותם

ד”ר עינת קליש-רותם. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

“כי הרי עם החרדים אנחנו חיים מצוין כאן, כי במסגרת האיזונים יש איזונים בין היהודים לבין עצמם, בין היהודים לבין הערבים, הכול עובד פה, מכל העולם באים ללמוד. מה שהיא עשתה פה, היא הרסה את כל הנכסים המאוד-מאוד משמעותיים של העיר הזו”.

גורם חרדי בכיר ביהדות התורה אמר לחרדים 10: “זו רעידת אדמה. אני לא זוכר מאז ימיו של טומי לפיד כאילו דיבורים אנטישמיים. איך אדם חרדי יכול לבחור באיש כזה?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות