הראשל”צ פרסם הודעה יממה אחרי הטבח; הגר”ד לאו הגיב רק הערב

הראשל"צ: "נחרדתי לשמוע על הירצחם של יהודים חפים מפשע. על היהודים לנהוג במשנה זהירות על פי הוראות הביטחון" • סגן השר מייקל אורון על אבי גבאי: "מוסיף עלבון על פשע. אמר דברים שאסור להגיד, כי הוא פשוט לא מבין כלום" • הותר לפרסום - אחד מקרבנות הטבח: דניאל שטיין
אריה ריבקינד
י"ט חשון התשע"ט / 28.10.2018 13:12

אחרי ארדואן, מקרון ובחריין: יממה אחרי הפיגוע המזעזע בבית הכנסת ‘עץ החיים’ בפיטסבורג, בו נטבחו 11 מתפללים הי”ד, פרסם הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הגר”י יוסף, תגובה על הטבח שזעזע את כל העולם.

הראשל”צ אמר: “נחרדתי לשמוע על הירצחם של יהודים חפים מפשע בפיטסבורג שבפנסילבניה אך ורק בגלל היותם יהודים על ידי מרצח נתעב ושטוף שנאה אנטישמית”.

הוא הוסיף: “ליבי עם המשפחות השכולות ועם כל אחינו היהודים תושבי ארה״ב. לצערנו, בתקופה האחרונה שוב האנטישמיות בארה״ב מרימה ראש”.

הראשל”צ מציין: “על היהודים לנהוג במשנה זהירות על פי הוראות הביטחון של רשויות החוק מדין ונשמרתם מאד לנפשותיכם ועל כולנו מוטלת חובת התפילה לשלומם מדין ערבות. שנשמע ונתבשר בשורות טובות”.

הרב הראשי הגר”ד לאו הגיב רק כמה שעות אחריו, כאשר התייחס בהספדו בהלווית ספר התורה שנשרף בחדרה – לפיגוע הקשה שארע בפיטסבורג.

״אנו עומדים כאן בכאב גדול כשאתמול נרצחו יהודים ואנו כואבים את רציחתם של יהודים שכל חטאם היה שהם יהודים, שהם מייצגים בעיני אותו רוצח את המציאות יהודי”, אמר הרב לאו.

סגן השר מייקל אורון הגיב היום על דברי יו”ר המחנה הציוני אבי גבאי, שקרא ליהודי ארה”ב לעלות ארצה בעקבות הטבח בפיטסבורג.

“אבי גבאי אמר דברים שאסור להגיד כי הוא פשוט לא מבין”, אמר סגן השר, שכיהן כשגריר ישראל בארה”ב. “בדבריו הוא מוסיף עלבון על פשע. הקריאה ליהודי ארה”ב לעלות ארצה במיוחד אחרי אמש, פוגעת עמוקות ברגשותיהם ומקטינה למעשה את הרצון לעלייה. גבאי לא מבין כלום ביחסי ישראל תפוצות”.

בינתיים, הותר לפרסום שמו של אחד מקרבנות הטבח בבית הכנסת: דניאל שטיין, בן 71.

סטיבן האלי, אחיינו של שטיין, סיפר לאתר החדשות המקומי Tribune-Review כי דודו “תמיד היה מוכן לעזור. כולם אהבו אותו. לאחרונה נולד לו נכד שאהב אותו מאוד. זה יהיה אובדן עצום עבור התינוק שיגדל ללא סבא. הוא היה פעיל מאוד ועשה הכול. בכל שבת הוא הגיע לבית הכנסת לתפילה. מאוד קשה לנו כרגע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות