“מזכיר את הטבח במרכז הרב. היורה רץ אחריהם לכל פינה”

הרוצח שטבח ב-11 אנשים יועמד לדין באישומים שדינם עונש מוות • הנשיא טראמפ: "המוח מתקשה להבין את פשע השנאה המעוות שבוצע במבנה הקדוש לאלוהים ועוד ביום השבת" • מאות יהודים וגויים התקבצו במוצאי השבת בכיכר מרכזית קרוב לזירת הטבח - לתפילה ושירה לזכר הנרצחים
נתן פרל
י"ט חשון התשע"ט / 28.10.2018 09:37

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הורה הלילה (ראשון) להוריד את דגלי ארצות הברית לחצי התורן בעקבות הטבח  בבית הכנסת “עץ החיים” בפיטסבורג, בו נהרגו  11 בני אדם ו-6 נוספים נפצעו, שניים מהם במצב אנוש.

ההוראה תהיה בתוקף עד שקיעת החמה ביום רביעי הקרוב.

מאות יהודים וגויים התקבצו במוצאי השבת בכיכר מרכזית הממוקמת קרוב לזירת הטבח לתפילה ושירה לזכר הנרצחים. האנשים שהגיעו למקום ערכו טקס הבדלה תחת גשם חזק, שרו שירים בעברית, הדליקו נרות, ובכו.

משרד המשפטים האמריקני הגיש כתב אישום נגד רוברט באוורס, הרוצח שירה למוות ב-11 אנשים בבית הכנסת.

כתב האישום כולל 29 סעיפים, בהם רצח, שימוש בנשק חם וביצוע פשע שנאה.

שר המשפטים של ארצות הברית ג’ף סשנס הודיע כי היורה רוברט באוורס יועמד לדין באישומים שדינם המרבי גזר דין מוות. סשנס הדגיש כי לאלימות על רקע דתי “אין מקום בחברה האמריקנית”.

ראש העיר של פיטסבורג הודיע כי שמות ההרוגים יפורסמו בשעות הצהריים.

“מדובר באירוע מזעזע שהוא התגלמות כל הרוע”, אמר נשיא ארה”ב טראמפ. “ארה”ב והעולם כולו אבלים ונדהמים מפשע שנאה זה שנובע מאנטישמיות, שקשה להאמין שעדיין קיימת בימים אלה, בתקופתנו הנוכחית. המוח מתקשה להבין את פשע השנאה המעוות שבוצע במבנה הקדוש לאלוהים ועוד ביום השבת”.

הוא הצהיר: “צריך לגנות ולמגר את השנאה ואת רעל האנטישמיות מיד. אין מקום לסובלנות כלפי פשעי שנאה ודת מכל סוג שהוא באמריקה. אנחנו מגנים את האנטישמיות עוד משחר ההיסטוריה וכל גילוי דומה לרוע ולאכזריות כנגד האנושות”.

מפקד זק”א בפיטסבורג, אליסר אדמון, שהגיע למקום הפיגוע הרצחני בעיר, סיפר על המראות הקשים בזירה.

“טרגדיה גדולה. עשיתי סיור בזירה עם מפקד ה-FBI המקומי. המראות היו מזעזעות, למרות שאני מתנדב בזק”א שנים רבות וטפלתי בזירות קשות של פיגועים בישראל. זה הזכיר לי את הפיגוע הנורא במרכז הרב בשנת 2008.

“היורה רץ אחרי המתפללים לכל פינה ופינה. לירות ביהודים מאמינים באמצע תפילה? זה נורא”.

אדמון הוסיף שמדובר באירוע טרור ראשון נגד יהודים באזור, דבר שגרם לתושבים היהודים תחושות קשות מאוד: “אנחנו בהלם. אירוע טרור ראשון מסוגו באזור שלנו. המצב ישתנה עכשיו, אבל לא נישבר, אנחנו העם היהודי למודי סבל, אבל אנחנו ננצח ונמשיך לחיות בע”ה. הייתה שבת מאוד מאוד קשה, אנשים לא ידעו מה לעשות. הילדים שלי בטראומה מהאירוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות