איוונקה: “האמריקנים הטובים כולם עומדים לצד העם היהודי” • התגובות

במערכת הפוליטית מגיבים לטבח בבית הכנסת בפנסילבניה, בו נרצחו שמונה בני אדם על ידי רוצח אנטישמי: "שנאה יוקדת ואנטישמיות הניעה חיית אדם לרצוח את אחינו" • טראמפ: "אפשר היה לחשוב שזה לא יתרחש בתקופתנו, אבל אנחנו לא לומדים מהעבר"
נתן פרל
י"ח חשון התשע"ט / 27.10.2018 20:28

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב לתקרית הירי בבית הכנסת בפיסטבורג שפנסילבניה: “זה היה אירוע אנטישמי. אפשר היה לחשוב שזה לא יתרחש בתקופתנו, אבל אנחנו לא לומדים מהעבר. רדיפת יהודים זה אחד הדברים הנוראיים בהיסטוריה האנושית. היום בקול מאוחד אנחנו מגנים את פשעי האנטישמיות וכל שאר צורות הרשע”.

הוא הוסיף כי הוא שוקל לבטל עצרת בחירות שתכנן לקיים במדינת אילינוי, בעקבות הטבח.

איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הגיבה למתקפה: “אמריקה חזקה יותר ממעשיו של גזען מושחת מוסרית ואנטישמי. האמריקנים הטובים כולם עומדים לצד העם היהודי בהתנגדות למעשי טרור ושותפים לתחושות האימה, הגועל והזעם על הטבח בפיטסבורג. אנו חייבים להתאחד נגד השנאה והרשע”.

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, ימריא הערב (מוצאי שבת) לארה״ב בעקבות אירוע הירי בפיטסבורג.

השר יבקר בזירת האירוע, יפגוש את הקהילה המקומית וישתתף בהלוויות ההרוגים. “כשיהודים נרצחים בפיטסבורג, העם במדינת ישראל כואב. כל ישראל ערבים זה לזה. מדינת ישראל אבלה וכואבת את הרצח האנטישמי הנורא.

אחיותנו ואחינו היהודים מצאו את עצמם תחת מתקפת טרור רצחני בעת שהיו בתפילה. ליבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים, ותפילותינו שזה היה האירוע האחרון. דם יהודי אינו הפקר. אני נוסע לחזק את ידי התושבים וביחד עם מנהיגי הקהילה לבחון סיוע. יהי זכר הנרצחים ברוך”.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר: “‏מזעזע ועצוב לקבל ידיעות קשות מפיטסבורג בצאת השבת – שנאה יוקדת ואנטישמיות הניעה חיית אדם לרצוח את אחינו שבארצות הברית במהלך ברית מילה בבית הכנסת.

‘ואומר לך בדמייך חיי’ – ליבי עם הקהילה היהודית. מן השמיים תנוחמו.”

יו”ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג: “זהו אירוע מזעזע, שהתרחש בתפילת שבת בבית כנסת של קהילה מדהימה, ציונית, חזקה וגדולה. אנו כואבים את האסון של הקהילה, ונכונים לסייע בכל דרך”.

שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון: “כולנו כואבים את הרצחם של שמונה יהודים בתפילת השבת על ידי רוצח בן בליעל. נעמוד כצוק יחדיו מול השנאה ומול אלו המנסים לפגוע ביהודים בכל רחבי העולם”.

השגריר הוסיף: “אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים. כל עם ישראל עומד היום לצד הקהילה היהודית בפיטסבורג”.

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: ״נדהמתי לשמוע עם צאת השבת על הטבח הנוראי בבית הכנסת בפיטסבורג. במשך אלפי שנים עמדו עלינו לכלותנו בכל רחבי העולם, אבל דבר לא שבר את רוחנו ואת דבקותנו בערכינו ובאורח חיינו. אני מחזק מכאן את משפחות הנרצחים והשוטרים האמיצים, שהערב כל לב יהודי פועם איתם יחד”.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר: “תפילותינו ודאגתנו העמוקה נתונים למתרחש בפיטסבורג, פנסילבניה, אל ‘אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה’.

ליבנו ומחשבותינו עם משפחות הנרצחים ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון ורשויות החוק בארה״ב יחקרו את האירוע המחריד ביסודיות וימצו את הדין עם הרוצח הנפשע״.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות