בג”ץ דחה עתירת ‘דגל’ וש”ס: יוכלו לעתור בהמשך על החלטת הנגבי

בג"ץ דחה את העתירה שהגישו 'דגל' וש"ס לבג"ץ, בבקשה שיורה להנגבי להכריע מיד לדחות הבחירות באלעד • השר הודיע לבג"ץ כי בכוונתו לקבל הכרעה היום, אחרי שימוע לצדדים • התנועות יוכלו לעתור שוב על החלטתו
אריה ריבקינד
ט"ז חשון התשע"ט / 25.10.2018 12:41

הקרב על דחיית הבחירות באלעד: שופטי בית המשפט העליון – דפנה ברק-ארז, ג’ורג’ קרא ועופר גרוסקופף – דחו בצהריים (חמישי)  את עתירת תנועות ש”ס ויהדות התורה שדרשו לדחות את הבחירות לראשות העיר אלעד.

העתירה נדחתה לאחר שהצדדים, המפלגות מחד והשר צחי הנגבי שההכרעה בנושא הועברה אליו מאידך, הודיעו כי השר זימן את הנוגעים בדבר לשימוע.

השופטת דפנה ברק ארז ציינה: “הסעד הראשון שהתבקש בעתירה התייתר; ואילו באשר לסעד השני העתירה מוקדמת משטרם ניתנה החלטתו של המשיב 1 (השר הנגבי בעניין המבוקש”.

בית המשפט קבע, עם זאת,  כי עומדות להן זכויותיהן, בכפוף להחלטה שיקבל השר צחי הנגבי: “לפיכך אנו מורים על דחיית העתירה בשלב זה. למותר לציין כי כלל זכויותיהן של העותרות שמורות להן”.

במידה והשר הנגבי ידחה את הבקשה של דגל וש”ס לדחות את הבחירות, תיפתח דלתו של בג”ץ שוב בפני העותרות.

מוקדם יותר הבוקר פנו תנועת דגל התורה וש”ס לבג”ץ, באמצעות עו”ד צבי אגמון, בבקשת “ארכה קצרה” עד יום ראשון בשעה 9:00 בבוקר – עד אז יודיעו “אם הן עומדות על עתירתן”.

במקביל,  השר צחי הנגבי, אליו הועברה על ידי הממשלה והכנסת הסמכות של שר הפנים לדחות את הבחירות לראשות העיר אלעד, קיים הבוקר שימוע לצדדים.

הנגבי צפוי להכריע אחר הצהרים מהי החלטתו – האם ידחה את הבחירות באלעד או לא.

נראה, כי כל החלטה שיקבל תגרור עתירה לבג”ץ.

כפפי שדווח בחרדים 10, ‘דגל התורה’ וש”ס הגישו אתמול עתירה לבג”צ, בבקשה לתת צו על תנאי לדחיית הבחירות באלעד לזמן קצוב. בהמשך הן השיבו לבג”ץ כי ימתינו בסבלנות עד להכרעת השר היום. עתה, כאמור, הן מבקשות ארכה.

אלעד, עתירה, דגל וש"ס

אלעד, עתירה, דגל וש"ס

בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין צבי אגמן, עודד שילה ורוני מונק, הם מבקשים מבית המשפט שיורה לשר צחי הנגבי לעשות שימוש בסמכות שר הפנים שהועברה אליו ולהכריע מיד, בבקשת העותרות לדחות לתקופת זמן קצובה את הבחירות לראשות עיריית אלעד “בשל נסיבות מיוחדות”.

עורכי הדין כותבים בעתירה: “שמונה ימים בלבד טרם טרם מועד הבחירות, מצא עצמו ציבור עצום ורוב אובד עצות, וללא מועמד מתאים ומקובל שבו יוכל לבחור על מנת שינהיגו כדרכו במהלך חמש השנים הבאות”.

לדבריו, “עניינה של עתירה זו הינה הפגיעה האנושה בציבור הבוחרים בעיר אלעד, עת נמנע מהם לממש את זכותם הדמוקרטית ולהעמיד ולבחור מועמד מתאים מטעמם”.

הוא הבהיר, כי במידה והבחירות יתקיימו במועדן, הרי שהבחירה לא תשקף את רצון רוב תושבי העיר.

ראש העיר אלעד, שרוליק פרוש, השיב אמש לבג”ץ על העתירה, באמצעות עו”ד איתן הברמן, ודרש לדחות את העתירה: “נבקש כי תשקלו את הנאמר, ותצא מפיכם אמירה חדה וברורה כי הבחירות באלעד יתקיימו במועדן החוקי כפי שנקבע ופורסם”.

 

אלעד, עתירה, דגל וש"ס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות