ח”כ יוליה מלינובסקי: החרדים מפיצים החצבת, פרימיטיביים

ח"כ מישראל ביתנו בדיון בוועדת הבריאות: "לחרדים יש בורות ותפיסות עולם פרימיטיביות ובשם התורה והדת מסרבים להתחסן, מאמינים בכל מיני דברים טפלים" • שולי מועלם: "איך את מעזה להכפיש פה ציבור שלם? איזו בורות! רבנים קוראים לציבור להתחסן. איפה הבושה שלך?"
אריה ריבקינד
י"ג חשון התשע"ט / 22.10.2018 12:23

במהלך דיון שהתנהל הבוקר (שני) בוועדת הבריאות של הכנסת טענה ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, כי הציבור החרדי מעצים את תפוצת החצבת בישראל, בשל סירובו להתחסן.

במהלך הדיון אמרה הח”כית: “יש להם בורות ותפיסות עולם פרימיטיביות והם בשם התורה והדת מסרבים להתחסן ומאמינים בכל מיני דברים טפלים”.

בהמשך האשימה את החרדים בהחלת מדיניות הפרדה – גם בקופות החולים: “החרדים גם מנהיגים הפרדה גם בקופות החולים. גברים בצד אחד ונשים בצד שני. איך אפשר להתחסן ככה?”

יו”ר סיעת הבית היהודי, ח”כ שולי מועלם רפאלי, תקפה אותה על דבריה החמורים ואמרה כי היא עושה פופוליזם זול, וטענה כי מדובר בהכפשה.

“איך את מעזה להכפיש פה ציבור שלם? איזו בורות! רבנים קוראים לציבור להתחסן. בעיית הלא מתחסנים קיימת בכל החברה הישראלית אז מדוע את לוקחת דיון ענייני מקצועי שעוסק בבריאות הציבור כדי לגרוף הון פוליטי? איפה הבושה שלך? איפה היית בתחילת הדיון?”

בציוץ בטוויטר כתבה מועלם-רפאלי: “פעם האנטישמים באירופה העלילו על היהודים שהפיצו את האבעבועות השחורות. עכשיו בוועדת העבודה הרווחה והבריאות  –  ח”כ מלינובקסי מאשימה את החרדים בהתפרצות החצבת. חבל שדיון בעל חשיבות לאומית הופך למוקד רדיפה”.

ח”כ מלינובסקי מסרה בתגובה: “רק אתמול פורסם על ידי אתר החדשות ‘מאקו’ נתון מדאיג כי כמחצית חולי החצבת – לפחות מהמקרים שאותרו עד כה – התרחשו בקרב האוכלוסיות החרדיות. זהו נתון מחקרי ואינו המצאה שלי.

“מעבר לחיפוש אחרי ‘אשמים’, ככלל חשוב לי להבהיר את עמדתי בנושא – מי שבוחר לא לחסן את עצמו או את ילדיו, נוהג ברשלנות וחוסר אחריות ומסכן סביבה שלמה. זו פגיעה מכוונת בציבור שלם, לרב החלש והעדין ביותר: תינוקות וילדים קטנים, נשים הרות, הגיל השלישי. די לשקר, די להעמיד פנים. הציבור הלא מתחסן ומנהיגיו חייבים לקחת אחריות ולנהוג לפי המלצות משרד הבריאות”.

חבר הכנסת ינון אזולאי מש”ס תקף את דבריה של מילנובסקי ואמר: “דברי ההבל של ח”כ מילנובסקי מעידים על בורות מוחלטת ותפיסת עולם שגויה”.

אזולאי הוסיף: “כמה חבל כי בשביל לגרוף הון פוליטי, בוחרת מילנובסקי להכפיש ציבור שלם שמבחינתו הצווי ‘ונשמרתם מאוד לנפשותיכם’ הוא צוו דאורייתא.

“אני מצפה מגברת מילנובסקי להביע התנצלות על דבריה החמורים ויפה שעה אחת קודם”.

 

תגיות

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא רק חרדים
    22/10/2018 18:05
    חצופה
  1. הרבה מהעולם הדת”לי גם לא מתחסן, חלק גדול מהמקרים קרו בהתנחלויות שונות, ולא רק בצפת וירושלים

  2. לא מבינה. היא צודקת
    22/10/2018 21:31
    אסתי
  3. יש ציבורים שלמים בבית שמד שלא מתחסנים והם מפיצים את המחלות של החצבת.

  4. אנטשמיות
    22/10/2018 22:14
    שמואל
  5. את אנטישמית הית צריכה לראות איך דחפו אותנו חברת אגד בתוך קורדיון עשרות אנשים כמו בהמות בתוך קו163 לקבר רחל בלי שום התחשבות בציבור החרדי במקום לבדוק כמה אנשים מחכים בכל תחנה והיה גם תחנות שהוא לא עצר