הרב צבי טאו על בנט: הופך אותנו לרפורמים, המצב חמור

ראש ישיבת 'הר המור', הרב צבי טאו, טוען כי שר החינוך מוביל לפגיעה בשמירת המצוות. "הוא כתב שאנחנו צריכים להיות לא כאלה 'חניוקים', ולא להקפיד על כל דבר ודבר" • "הוריד את הכפפות, את המסכות ואמר בדיוק מה הוא חפץ, לאן שואף ולאן הוא חותר. רק שתדעו עם מה יש לנו עסק"
אריה ריבקינד
י"ב חשון התשע"ט / 21.10.2018 14:53

הגאון רבי צבי טאו, נשיא ישיבת ‘הר המור’, תקף את יו”ר הבית היהודי, השר,  נפתלי בנט במהלך שיעור שהעביר לתלמידיו ביום ראשון שעבר.

יאיר שרקי הביא ב’החדשות’ את דברי הרב, אשר התייחס לדברים שאמר השר בנט בראיון לעיתון ‘מעריב’ על דרכה הרצויה של הציונות הדתית.

הרב האשים כי שר החינוך מעודד פחות הקפדה בכל הנוגע לשמירת מצוות: “אתם יודעים שהמנהיג של הבית היהודי כתב בעיתון לפני החגים שאנחנו צריכים להיות לא כאלה ‘חניוקים’ ואורתודוכסים ולא להקפיד על כל דבר ודבר. האידיאל שלו, שגם הדתיים יוותרו קצת וגם החילוניים יוותרו קצת – כולם יעשו קידוש בשבת, מסורת, ואחר כך ידליקו חשמל וייסעו במכוניות”.

הרב הוסיף ותקף: “השר כתב במפורש, הוריד את הכפפות, את המסכות ואמר בדיוק מה הוא חפץ, לאן הוא שואף ולאן הוא חותר. רק שתדעו עם מה יש לנו עסק. זה משרד החינוך, הוא שר החינוך. אני מקווה שאתם יודעים”.

הרב הסביר לתלמידיו עד כמה חמורות בעיניו התבטאויותיו של שר החינוך: “הוא כותב את דעותיו בגלוי ללא משוא פנים והכי מדאיג זה שהוא חכם, הוא פוליטיקאי, יש לו את הסקרים שלו.

“אנחנו יושבים בישיבה ואנחנו לא יודעים מה קורה, אבל הוא בוחן בדיוק איך יגדיל את הכמות של הבוחרים, איך המספר הזה יגדל, ומה הוא צריך להכריז כדי שהוא יצליח. ואם הוא בוחר בדרך הזו, פירוש הדבר שהמצב הוא מאוד חמור”.

הרב טאו שב והבהיר כי לא ייאפשר לילדיו ללמוד בבתי הספר של משרד החינוך: “זו הסיבה שאני אומר שאסור לשלוח היום ילד למשרד החינוך. צריך להקים חינוך פרטי, חינוך אחר, כי זה פשוט לזרוק אותו לפני הכלבים, זה אי אפשר”.

הוא הזהיר: “זה פשוט להעביר על דת, הניסיון להפוך את כולנו לרפורמים זו הסתה”.

בסיום דבריו הפנה הרב אצבע מאשימה לעבר כל הציונות הדתית לאומית, שאחראית לטענתו להידרדרות הרוחנית.

“שתבינו מה המצב של היהדות הדתית הלאומית, איך היא הולכת ומדרדרת, אומרים שזה יותר משליש שעוזבים את הדרך”, אמר. “זה חורבן נוראי וזה נזק גדול למדינתנו, סכנה גדולה למדינתנו, ואנחנו צריכים להתחזק וצריך להוסיף חיל, להוסיף תורה, להוסיף תלמודי תורה ולהוסיף חינוך של תורה בישראל, כי בזה תלוי כל עתידנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות