איפה יש את התחבורה הציבורית הטובה בארץ? בשתי ערים חרדיות

דוח שמדרג את הערים והיישובים לפי שירותי התחבורה הציבורית - ופורסם ב'החדשות' - קובע: הממשלה לא משקיעה מספיק תקציבים, הרשויות מעכבות שיפורים • איזה ערים מובילות את הרשימה?
חרדים 10
י"ב חשון התשע"ט / 21.10.2018 10:38

דוח חדש של ’15 דקות’ – ארגון צרכני התחבורה הציבורית, מדרג את היישובים בישראל על פי התחבורה הציבורית שפועלת בהן.

הדוח –  שפורסם על ידי עומר חמאוי ב’החדשות’ – משווה את זמינות התחבורה ביחס לגודל היישוב ומספר התושבים, ומצביע על ממצאים מדאיגים: במרבית היישובים בישראל אין תחבורה ציבורית בפריסה מספקת ובפרק זמן סביר, וישנם פערים משמעותיים בין היישובים השונים.

הדוח, שהופק מנתונים וכלי מדידה שפיתח נחמן שלף מעמותת ‘מרחב’, קובע כי דווקא במרכז, בגוש דן, התחבורה הציבורית לא מספיקה ומאלצת את התושבים להשתמש ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית לא יעילה.

מנגד, ערים קטנות יותר כמו נצרת עילית, ביתר עילית ומודיעין עלית, מובילות ועוקפות ערים גדולות כמו תל אביב, ירושלים ובאר שבע.

בתחתית הרשימה נמצאות דווקא ערים מרכזיות בישראל כמו: הוד השרון, גבעתיים, נתניה רעננה, נס ציונה, וכן ישובים ערביים גדולים.

הדוח מפנה אצבע מאשימה לממשלה, ש”אינה מתקצבת ומתכננת את התחבורה הציבורית בישראל על פי מדדים וקריטריונים אחידים”. אחראים נוספים, לפי הדוח, הן הרשויות המקומיות שמעכבות את השיפורים בשירותי התחבורה הציבורית, בשל התנגדותן להקצאת תשתיות לתחבורה הציבורית.

לפי הדיווח, ביישובים שבהם תושבים התארגנו לשיפור המצב וגרמו להפעלת לחץ של הרשות המקומית על משרד התחבורה, כמו ראש העין ומודיעין עילית, ניכר שיפור בתחבורה.

כמו כן, מצוין ב’החדשות’, כי בשנים האחרונות ניכרת מגמת עלייה בהיקף התחבורה הציבורית. במיוחד בפריפריה ובישובים ערביים אך עדיין ישובים אלה נמצאים מתחת לממוצע.

 כמות הנסיעות ביחס לכמות התושבים – הערים המובילות: 

נצרת עלית

ביתר עלית

טבריה

נשר

חיפה

ראש העין

מגדל העמק

מודיעין עלית

עפולה

תל אביב

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות