בן גביר: זילבר מתחמקת, לא תמנע תקצוב ממנזר שמסרב להכניס נשים

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הודיעה לעורך הדין כי לא תמנע תקצוב ממשלתי ממנזר שלא מאפשר כניסת נשים לשורותיו, כפי שלא מתערבים בתקציבים המגיעים לכותל • בן גביר: "בכותל אין איסור על כניסה של נשים, אלא יש מחיצה ואילו כאן מדובר במנזר שלא מאפשר כניסת נשים"
חיים טוויל
י"ב חשון התשע"ט / 20.10.2018 21:08

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר הודיעה השבוע, במכתב ששיגרה לעורך הדין איתמר בן גביר, כי לא תמנע תקצוב ממשלתי ממנזר שלא מאפשר כניסת נשים לשורותיו.

מנזר מר סבא הוא מנזר יווני הממוקם בצפון מדבר יהודה בתחומי שטח B, אך הוא מקבל תקציבים רבים ממשרד התיירות ומרשות העתיקות.

על פי הנוהג במנזר, אין כניסה של נשים אליו – דבר שלפי הקריטריונים של זילבר אינו מאפשר תקצוב ממשלתי.

בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, פנה לפני מספר חודשים לזילבר בנושא, והשבוע התקבל במשרדו תשובה מלשכתה.

ממכתב התשובה עולה, כי בלשכת זילבר מודעים לכך שבמנזר אין כניסה לנשים ואולם לטענתם, “המדובר במוסד דתי ומעבר לשאלת סיווגו של מר סבא למרחב הציבורי או לא, הרי שבצוות העבודה הבן משרדי לבחינת תופעת הדרת הנשים נקבע חריג צר ומוגבל המאפשר אי התערבות בעקרון לפיה אל לה לרשות ציבורית להנהיג כל הפרדה בן גברים ונשים”.

בלשכתה אף ציינו כי בכותל המערבי קיימת הפרדה בין גברים ונשים בשעת התפילה, ובמשרד לא מתערבים בתקציבים המגיעים לכותל. לאור זאת אין בכוונת אנשי זילבר להתערב בשאלת האיסור על כניסת הנשים במר סבא והתקצוב הממשלתי שהמנזר מקבל.

עו”ד איתמר בן גביר אומר בתגובה: “זילבר מתחמקת ולא נותנת לעובדות לבלבל את עצמה. בכותל אין איסור על כניסה של נשים, אלא יש מחיצה ואילו כאן המדובר במנזר שלא מאפשר כניסת נשים. כשלעצמי אני סבור שמדינת ישראל לא צריכה לתקצב בתי עבודה זרה וזה נוגד את האופי היהודי של המדינה, אבל כאשר מדינת ישראל מתקצבת את המנזר חרף העובדה שהוא מפלה נשים ומדיר נשים, יש כאן לא רק פעולה בניגוד להלכה אלא גם לשיטת זילבר התנהלות שלא מאפשרת תקציב למנזר.

“אני שוקל לעתור לבית המשפט העליון בנושא ולבקש להבין מדוע מי שאוסר על כניסת נשים זוכה לתקציבי ממשלתיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות