פרוש: “זה לא בסדר שהלכו לבית משפט, צריכים בחירות”

ראש העיר אלעד מגיב על פסילתו של יצחק פינדרוס: "לא הולכים לבתי משפט" • כשנשאל אם לא ידע על העתירה השיב: "לא! מילה לא! ועוד יותר, אני מוכן ללכת על זה למכונת אמת" • שיגר מכתב בו הוא מציג את עמדתו על ההסכם שנחתם עם 'דגל' לפני חמש שנים ועל העתירה
אריה ריבקינד
י' חשון התשע"ט / 19.10.2018 12:29

ראש העיר אלעד ישראל פרוש נפגש הלילה (ליל שישי) עם בחורי ישיבה, ובין היתר שוחח על פסילת המועמד של ‘דגל’ וש”ס יצחק פינדרוס, בעקבות עתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי.

אמש הגיש עו”ד עמית חדד ממשרד י’ וינרוט, את העתירה לבג”ץ נגד פסילתו של פינדרוס. בג”ץ אישר את הדיון בעתירה, וזה יתנהל ככל הנראה כבר ביום שני הקרוב.

“אני רוצה לומר משפט”, אמר פרוש. “וורט. רבותי, על אף שהתנהגו איתי לא הוגן ושזה עומד איפה שזה עומד, אני חושב שזה לא בסדר מה שעשו בזה שהלכו לבית משפט. ואני אומר לכם: צריכים ללכת לבחירות כי צריכים ללכת לבחירות. יש דרך לבחור”.

פרוש הוסיף: “בעזרת ה’ הזכויות שלי פה בעיר, הקב”ה יעזור שאני אבחר, אבל זו לא דרך תורה לעשות בצורה שעשו, שהלכו לבית משפט ועשו את הדברים האלו. על אף שלפני 11 שנים אותו אחד שמתמודד בשם שלו, עשה תביעה נגד רובינשטיין ושס”ג. אבל זו לא דרכה של תורה”.

אחד הנוכחים שאל: לא ידעת לפני זה על זה? אין לך קשר לעתירה?

פרוש: “לא! מילה לא! ועוד יותר, אני מוכן ללכת על זה למכונת אמת. ועוד יותר: ב-5 שנים האחרונות הבאתי לפה 2500 בחורי ישיבה, ועוד דברים טובים (מחיאות כפיים). יהיה בחירות, יהיה בחירות בסיעתא דשמיא, ואני אנצח בעזרת ה’, אבל! לא הולכים לבתי משפט. אגב, לא זוכר את עצמי מימיי הולך לבית משפט”.

הבוקר (שישי) שיגר ישראל פרוש מכתב לתושבי העיר, בו הוא מציג את עמדתו על ההסכם שנחתם עם דגל התורה לפני חמש שנים ועל העתירה שהוגשה לפסול את פינדרוס.

ישראל פרוש, מכתב

הנה המכתב המלא:

ערב שבת קודש לסדר: אַל-נָ֨א תְהִ֤י מְרִיבָה֙ בֵּינִ֣י וּבֵינֶ֔ךָ כִּֽי-אֲנָשִׁ֥ים אַחִ֖ים אֲנָֽחְנוּ

תושבי אלעד, אחיי היקרים

במהלך שנות פעילותי הציבורית פה באלעד, הצלחתי בסייעתא דשמיא לפעול רבות למען העיר והתושבים. קידמנו יחד את אלעד למקום טוב יותר, מבחינה רוחנית וגשמית.

ברוך ד’, זכיתי לאמון רב מגדולי ישראל שליט”א, שראו את התוצאות הברוכות של הפעילות והורו לי להישאר כאן בעיר. ואם אדרש, אף אוכיח זאת גם בכתובים. לאחר שסייעתי בהבאת והקמת ישיבת תורה בתפארתה בעיר אלעד, אמר לי מרן הגאון הגדול רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זצוק”ל כי אני ראוי לאלעד.

משכך, ערך הדיין הגרי”מ סילמן שליט”א הסכם, שלפיו אני אשאר בתפקידי כראש העיר אלעד, על מנת להמשיך ולייצב את העיר, לעוד חמש שנים. ביקשתי כי בשל העובדה שאני מטופל במשפחה וילדים במוסדות חינוך, ואני נדרש להיערכות מוקדמת אם בכוונתי לעבור לעיר אחרת, שהדברים יוחלטו בשלב מוקדם.

הרב סילמן שליט”א ביקש שנמתין שבועיים לקבלת אישור להסכם, אך שאשאר בעיר אלעד. לצערי, בשבועיים אלה התרחשו דברים שהפכו את כל הקערה על פיה. ומאז החלה המחלוקת לפרוץ בעיר אלעד.

חשוב לי להדגיש: ידי לא שותפה להליך המשפטי שנפתח. הבהרתי כי צעדים אלה לא מתאימים לציבור החרדי הנשמע להוראות גדולי ישראל.

כאמור, לאחר ברכתם של גדולי הדור, נשארתי פה באלעד. אני נשמע למועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, אך כפי שבוודאי למדתם בשנות כהונתי באלעד, אני מכבד כל גדול בישראל.

לכן, אני פונה עוד פעם לכל הצדדים. בעזרת ד’ אני אשאר כאן בעיר בתפקידי כראש העיר אלעד, למען אלעד, למען התושבים, למען שלא יתרחש ח”ו ביזיון כבוד התורה, בואו נשלב ידיים ונהיה שותפים לעשיה למענה של העיר אלעד ועתידה.

בברכת שבת שלום

ישראל פרוש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפודל של פרוש
    21/10/2018 15:34
    אלעדי ותיק
  1. חבר המועצה שי נתן שהגיש את העתירה הוא עושה דברו של ישראל פורש. הפודל והקוף של פרוש. פרוש טוען שהוא לא היה מעוניין בעתירה. אבל כולם יודעים שהוא שילם העתירה והחוקר הפרטי שתיעד את פינדאוס.