דרעי: גנבו לנו את הבחירות • אזולאי: “מתנהל פה שלטון פחד!”

כנס מחאה מיוחד "למען כבודם של גדולי ישראל" באלעד • ח"כ אזולאי: "מזועזעים מהפעלת חוקרים פרטיים תוך כדי חילול שבת וחג.. כבר בקדנציה הקודמת נעשו מעשים בלתי חוקיים על מנת לגנוב את העיר, אבל שתקנו. לא עוד!" • דרעי: "התוצאות של הבחירות לא היו תוצאות אמת! יש לנו על זה הוכחות! כדי שלא לסבך אנשים - החלטנו להתאפק" • תקף את אבי דיין: "לקחת מאיתנו מנדט ולצרף אליהם רק כדי שלא נהיה רוב של שמונה?"
אריה ריבקינד
י' חשון התשע"ט / 18.10.2018 23:00

תושבים מכל העדות והחוגים הגיעו הערב (חמישי) לכינוס מחאה מיוחד “למען כבודם של גדולי ישראל” – באלעד, בהשתתפות יו”ר תנועת ש”ס השר אריה דרעי, הח״כים יעקב מרגי, משולם נהרי, יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי, וינון אזולאי, “מועמד גדולי הדור לראשות העיר” יצחק פינדרוס, סגן ראש העיר צוריאל קריספל, סגן ראש העיר ברק צברי, נציגי ש”ס באלעד ופעילים רבים.

ח”כ ינון אזולאי מחה בנאומו על מה שכינה “ביזוי כבוד התורה” ואמר: “העיר אלעד המומה ומזועזעת מביזוי גדולי הדור שליט”א, מההליכה לערכאות ומהפעלת חוקרים פרטיים תוך כדי חילול שבת וחג.. ועוד שיטות מבישות שאין כאן המקום לפרטם.. והכל בכדי לשמור על הכסא והשלטון”.

אזולאי פנה לנוכחים ואמר: “מתנהל פה בעיר שלטון פחד! שלטון של פילוג! שלטון של הסתה וזריעת מחלוקת”.

הוא טען: “כבר בקדנציה הקודמת נעשו מעשים חמורים ובלתי חוקיים על מנת לגנוב את העיר אבל שתקנו. לא עוד!!! בחירות מנצחים אך ורק בקלפי!”

ח”כ מיכאל מלכיאלי הוסיף וציטט מדבריהם של ראשי ‘שלומי אמונים’ לאורך השנים נגד מערכת המשפט: “האם הם חלמו שחברים של הנכד שלהם ילכו לבתי משפט כדי להילחם בגדולי הדור?”

ח”כ  יעקב מרגי תקף בחריפות: “אומרים לי פה ‘הכרת הטוב’, ואני שואל ומה עם כפיות הטובה למרן ושליחו רבי אריה דרעי שהוא זה שהקים את העיר?! הוא בנה את כל מה שאתם רואים כאן מסביב. זה שאומר שעשה – לא באמת עשה, הוא חייך, הוא עבד עליכם”.

ח״כ מרגי הוסיף וסיפר כיצד ראש העיר היוצא לא עשה דבר לפתור את מצוקת הבנות הספרדיות שנותרו ללא מוסד חינוכי. “מי ישלם על הדמעות של הבנות ושל האמהות?”, שאל.

סגן השר משולם נהרי אמר: “מבחינתם אנחנו בכלל לא קיימים, אנחנו שקופים. אין מישהו אחר שידאג לנו חוץ מאנו בעצמנו”.

סגן ראש העיר ברק צברי בירך על האחדות הנפלאה שהושגה בעיר. סגן ראש העיר צוריאל קריספל, נשא נאום חריף, בו אמר: “כל מאות מילוני השקלים לבנייה והפיתוח בעיר הגיעו מתקציבים שהרב דרעי הביא ממשרד הפריפריה והם בשיטתיות מחקו כל איזכור לש”ס והרב דרעי”.

יצחק פינדרוס התקבל בשירה וריקודים – ואמר: “מה שמגדיר אותנו כיהודים חרדים זה שכל אחד נשמע לרבותיו, שיש לנו גדולי הדור שהם מורים לנו את הדרך”.

הוא הוסיף: “בניגוד לשקרים שהם מפיצים בשעות האחרונות כאילו אני הגשתי עתירה נגד רשימה חרדית, האמת היא שאני זה שהורתי להסיר את העתירה הזו, ואמרתי אסור לנו ללכת לבית משפט כנגד רשימה חרדית. למרות שיכולתי לנצח – החלטנו לא להגיש עתירה!”

את הנאום המרכזי נשא יו״ר תנועת ש״ס אריה דרעי שאמר: “הם רואים אחדות מוחלטת של כל הציבור של עולם התורה, הם רואים שהם הולכים להפסיד, אז הם הולכים בשיטות מבישות, ומונעים מהציבור לשמוע לגדולי תורה ולקיים את זכותו הבסיסית לבחור. ועל מה הם פוסלים אותו? על ויכוח איפה הוא היה בליל הושענא רבה? על זוטות כאלו? אנחנו לא מוכנים בשום אופן להשלים עם זה שאת הזכות שלנו לשמוע לגדולי הדור ייקחו מאיתנו.

״לא יתכן שמישהו מתוך צרות עין ופחד להפסיד בבחירות ילך ויהרוס את כל היסוד שעליו נבנתה היהדות החרדית, שמיעה לגדולי ישראל. מתוך 15 מנדטים שיש באלעד הרב פינדרוס הוא מועמד של 11 מנדטים. הוא מועמד של גדולי התורה שכולם צריכים לשמוע בקולם, מרן ראש הישיבה ומרן שר התורה”.

השר דרעי תקף את ההתנהלות בבחירות הקודמות באלעד והאשים בנאומו כי ישנן ראיות לזיופים שבוצעו בעיר במערכת הבחירות הקודמת – וקבע: ‘גנבו את הבחירות האחרונות’.

אריה דרעי

דרעי: “היתה כאן מערכה לא פשוטה, לא קלה, הייתי כאן הרבה ימים ולילות, ולצערי הרב ואמרתי, אדבר באיפוק גדול מאד – לקחו לנו את הבחירות בדרכים לא דרכים. לצערי הרב! הבחירות והתוצאות של הבחירות לא היו תוצאות אמת! יש לנו על זה הוכחות! והציגו לי את כל ההוכחות!

“ואנחנו החלטנו, אחרי שהתייעצנו עם גדולי התורה, שלמען האחדות שלא יהיה חילול השם חלילה וחס, שלא להוציא דברים החוצה, שלא לסבך אנשים – החלטנו להתאפק (מישהו ברקע: “זה היה טעות”), והחלטנו ביחד, ברק זוכר, זה היה במשרד שלי, החלטנו להתאחד, לא כדי להיות אופוזיציה ולטרפד את עבודת העיר.

“אמרנו, אנחנו ייסדנו את העיר הזאת, אנחנו מחויבים לתושבים, ולכן אנחנו  מחויבים, אין מה לעשות. למרות שלקחו לנו את הבחירות, אנחנו לא נהרוס ונגיד תמות נפשי”.

דרעי המשיך ותקף את חבר מועצת אבי דיין, שנבחר בסיעת ש”ס, אך ערק בתחילת הקנדציה אל זרועותיו של פרוש, מבלי להזכיר את שמו:

“בשביל זה בחרתם בהם! אף אחד לא בחר בי בגלל הפרצוף היפה, אלא בגלל השליחות הזו שאנחנו שליחים של חכמי מועצת התורה. והנה, דברים ששמענו במפלגות אחרות, וגם שם זה מעשה מגונה מאד, שמישהו לוקח את המנדט שבשמו הוא נבחר, יש הרבה כינויים איך מכנים אותם, אבל אנחנו? בתוך הציבור שלנו? לקחת? ואנחנו יודעים את הסיבה למה.

“כי אותו נציג שנבחר מטעם ש”ס, חדש, אף אחד לא הכיר אותו, אני נתתי לו צ’אנס, אני החלטתי! אמרתי נכניס צעירים לתוך הרשימה, בגלל שהוא ישב עם הרב צוריאל וביקש מיד! מיד! אני אמלוך! רוצה תיק מסוים, ולא אכנס לפרטים.

“וכשצוריאל הסביר לו שיש אנשים יותר מנוסים, לאט לאט, רק עכשיו נכנסת, שבוע שבועיים, מפלגה שהולכת בשם גדולי התורה, גם להם יש הרי גדולי תורה, ללכת לקחת מאיתנו מנדט ולצרף אליהם רק בשביל שלא נהיה רוב של שמונה? ולתת לו תיק שצוריאל לא רצה לתת לו, שהיה שייך אלינו! זה מעשה שכבר תחילתו בחטא.

“תחילתו בחטא זה ביום הבחירות איך שלקחו את הבחירות, ועבירה גוררת עבירה. ולמרות כל זאת! לא היה פשוט! לקחתי אחריות ואמרתי, אנחנו מחוייבים לתושבי העיר להיכנס לקואליציה, אין ברירה אחרת”.

בסיום דבריו קרא דרעי לחתום על העצומה הקוראת לבג”ץ שלא לקחת מאלפי תושבי אלעד את הזכות הבסיסית לבחור את ראש העיר ולאפשר את התמודדותו של יצחק פינדרוס.

ברגעי סיום הכינוס התקבלה בשאגה אדירה ההודעה כי בג”ץ אישר את הדיון בעתירה, והקהל הגדול פצח בשירה וריקודים סוערים.

 

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יצחק עידן בראיון פרידה לקוראים אלעד:
    19/10/2018 00:00
    חרדי
  1. אני מנסה להסביר לקריספל שלסחוט את פרוש פירושו זה להרוס את העיר, חלק מהדברים קריספל יצטרך להתפשר, שני הצדדים רמזו לי שהתערבותי במו”מ תועיל לסיטואציה הלא פשוטה שפרוש נקלע אליה.

  2. דרעי היה ונשאר בכיין.. אני ספרדי ואבחר אבי דיין למועצה ופרוש לראשות
    19/10/2018 03:15
    ברור שלא תכניסו את התגובה.מוסרט!
  3. אבי דיין היה הגבר הראשון שהציל את העיר מתעלולי שס
    ושס התקפלו בשביל משכורות!!
    למה אתה מר דרעי לא מספר שאבי דיין דרש את פניות הציבור לשותפו גרנסיה??
    למה אתה לא מספר שדיין הקים מפלגת הצעירים ואתם בשס רעדתם ממנה ולכן התחננתם שיצטרף לשס??

  4. דרעי בא פשוט ללבות את האש. היה זיופים!!!
    19/10/2018 07:38
    ינקי
  5. כבשה תמימה הוא רוצה אחדות? דרעי רוצה שלטון!

  6. ספרדים יקרים
    19/10/2018 08:35
    יהודי
  7. עם ישראל היקר!
    מי בוחרים או איך בוחרים לא משנה אם בחרתם רב אחר שחולק על מרן הרב עובדיה ‏בפסקיו להמשיך איתו אבל צריך לזכור שמרן הרב עובדיה צדיקים במיתתם קרויים חיים ואפילו אם אתם הולכים עכשיו בדרך אחרת לא לשכוח שהמשפט הזה שאנשים אומרים שמרן עובדיה נפטר וזהו הוא נכחד מהעולם עם כל מפעל חייו זה בושה וחרפה להגיד את זה כי תורתו ממשיכה להעיר את עינינו וכל דרכיו זה ופסקיו ממשיכים וימשיכו ללוות אותנו עד ביאת גואל צדק אז אפילו אם עכשיו אתם הולכים לפי פסקי מרן הרב יצחק יוסף מרן הרב מאזוז מרן הרב אמנון יצחק או כל מרן אחר לא לשכוח את מרן הרב עובדיה זכר צדיק וקדוש לברכה שדאג כל חייו שתמימות הספרדים בעבודת השם תעלה מעלה מעלה. אני אישית אשכנזי אבל הספרדים צריכים לדעת שהתימנים החרדים שב צבע עורם קרובים לאתיופים רצו להתקבל בישיבות הקדושות לכן הם הישתכנזו כי זה להיות או לחדול וישנם מביניהם שזרקו את כל מנהגיהם הקדושים כדי להצליח אבל הספרדים יש להם דרך בעבודת השם קדושה וטהורה עם היסטוריה עתיקה של חכמים גדולים הרמב ם הרשב א הריטבא … עד דורינו הבן איש חי רבי יעקב אבוחצירא הרב כדורי רבי עובדיה יוסף וכו.. חבל לזרוק את כל זה בעבור חופן של כבוד וגאווה שבאו לפה מאירופה לאשכנזים בכל עיר ובכל כפר היה רב שלו אדמור כזה או מרן כזה.. ואילו לספרדים תמיד היה חכם אחד שמנחה את כולם אל תתנו לפילוג של הבחירות שגם יוצא מתוכחכם להשפיע עליכם מרן הרב עובדיה לפי ספריו יביע אומר מביע למדנות אדירה שאין כמותה עד לראשונים ולא משנה לאן תלכו או מה תבחרו אל תשכחו שפסקיו זה הלכה למשה מסיני ונשמתו עומדת וקיימת איתנו זכותו יגן עלינו אמן.

  8. אתם המצאתם את השיטה תאכלו את הכובע
    19/10/2018 09:17
    דוד
  9. אתם המצאתם את השיטה תאכלו את הכובע

  10. אני שומע לצדיקים אמיתיים ולא למי שקורא לעצמו גדול וחכם
    19/10/2018 12:25
    יניב
  11. ממחלוקת רק תפגעו ותמשיכו לא רק להרגיש את הקיפוח ישנאו אותכם כמו את נשי הפלג המפלגים