תחרות והיכרות: מאות אנשי ויזמי הייטק חרדים ב’אירוע של השנה’

תחת הכותרת "חשיפת כלי הסיוע של מכון היצוא ומשרד הכלכלה" התכנסו מאות אנשי ויזמי הייטק חרדים לאירוע מיוחד - בו הם נחשפו לכלי הסיוע הממשלתיים לענף ההיטק, לחיבורים לשוק הבינלאומי ועוד • במהלך האירוע התקיים הגמר הגדול של תחרות סטארטפ השנה בהייטק במגוון קטגוריות
אבי כץ
ט' חשון התשע"ט / 18.10.2018 14:07

מאות אנשי ויזמי הייטק חרדים התכנסו ביום שלישי בערב לאירוע מיוחד במינו בכפר המכביה ברמת גן.

מטרת האירוע, שהתקיים ביוזמת מכון היצוא ומשרד הכלכלה בשיתוף קמא-טק- החממה הטכנולוגית ליזמים חרדיים, היתה לחשוף בפני המשתתפים את כלי הסיוע הממשלתיים וההזדמנויות הרבות בפניה לשווקים בינלאומיים בענף ההייטק.

בכנס השתתפו, בין היתר, שר הכלכלה – אלי כהן, יו”ר מכון הייצוא – אדיב ברוך, משנה למנכ”ל – ליאור קונצקי, מנהל דיגיטל וקריאייטיב הגלובלי של סודהסטרים – איתי ביכלר, ומנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה – אוהד כהן.

שר הכלכלה, אלי כהן, שנשא דברי ברכה בפתיחת האירוע, אמר: “במגזר החרדי ישנם אתגרים רבים ואנו עורכים כנס זה כדי לחשוף אנשי עסקים מהמגזר החרדי לפעילות הבינלאומית של משרד הכלכלה והתעשייה.

“שילוב אוכלוסיות שונות במעגל העבודה והכלכלה הגלובלית – זה בין הדברים המרכזיים שמשרד הכלכלה והתעשייה מבצע. אנו נמשיך לסייע לכל חברה שמעוניינת לפרוץ לשוק הבינלאומי”.

יו”ר מכון היצוא, אדיב ברוך, גילה: “יותר ויותר יזמים בני המגזר החרדי מגלים התעניינות רבה באפשרויות העסקיות מעבר לים. אנחנו במכון היצוא הבנו כי הפוטנציאל הוא רב והחלטנו להרים את הכפפה. במהלך השנה האחרונה, ביקרנו בחממות הייטק בבני ברק ובירושלים וגילינו כי אנשים רוצים לייצא ולא יודעים כיצד לגשת לתהליך. שמנו לנו למטרה לסייע ולתת מענה לצרכים הייחודים שיש במגזר החרדי”.

הוא הוסיף: “כנס מסוג זה יחשוף בפניהם את האפשרויות הרבות וינגיש את מכלול השירותים שיש למכון היצוא ומשרד הכלכלה והתעשייה להציע, החל מהשתתפויות בתערוכות בינלאומיות ועד שירותי מידע וייעוץ. בנוסף אנחנו מתכננים במהלך השנה הקרובה מגוון ימי עיון, קורסים וסדנאות אשר יעשירו את הידע של היזמים בכל התחומים במגזר החרדי”.

לאחר דברי הברכה והנאומים הקצרים, הוצגו למשתתפים מגוון שירותים וכלי סיוע שמעניקים מכון היצוא והאגפים השונים של מדרג הכלכלה.

מי שהציג את המוצרים היו נציגים מקצועיים מטעם הגופים הללו.

בהמשך שמעו הנוכחים הרצאה מרתקת במיוחד מפי איתי ביכלר, מנהל דיגיטל וקריאייטיב הגלובלי של סודהסטרים, החברה שכבשה לאחרונה את הכותרות לאחר שנמכרה ב-3.5 מיליארד דולר.

במהלך ההרצאה סקר ביכלר את הדרך שעשתה החברה מנקודת ההתחלה עד לאקזיט הענק, תוך שהוא מתמקד בזווית השיווקית והמיתוגית של כל התהליך.

גמר תחרות הסטארטפ

אחד מרגעי השיא של הערב היה אירוע גמר תחרות סטארט-אפ השנה בהייטק, בקטגוריות סטארט-אפ השנה והסטארט-אפ המתחיל של השנה.

מדובר בתחרות שנערכה על ידי חממת הטכנולוגיה קמא טק, שאחראית גם על החיבור בין מכון היצוא ומשרד הכלכלה לתעשיית ההייטק החרדית.

על כל קטגוריה התחרו 4 מתמודדים שהעפילו לגמר, מתוך מאות יזמים ומפתחים שהשתתפו בתחרות.

לכל מתמודד ניתנו 90 שניות להציג את המוצר שלו, כשבסיומן העניקו לו השופטים (אדיב ברוך – י”ר מכון היצוא, בנג’י זינגר – מנכ”ל WEWORK ישראל, זוהר לבקוביץ’ – יזם ומשקיע ויפעת אורון – מנכ”לית לאומיטק) ניקוד על פי התרשמותם

בהמשך נפתח הגמר להצבעת הקהל, והזוכים הוכרזו בשקלול קולות השופטים והקהל.

לגמר בקטגוריית ‘הסטארטפ המתחיל של השנה’ העפילו ענבר עברון, ד”ר יהודית אברמס, יצחק אלגריסי ויוסי רבינוביץ. בפרס בקטגוריה זו זכו במשותף יצחק אלגריסי שהציג פלטפורמה דיגיטלית למסחר בביטוחי חיים משניים בארצות הברית, ויוסי רבינוביץ שהציג טכנולוגיה חדשנית בתחום המשלוחים.

לגמר בקטגוריית ‘סטארטפ השנה’ העפילו אלישע כהן, ישראל גורט, ישראל גרוס וג’וזף בורשטיין. בקטגוריה זו זכה אלישע כהן, מייסד ומנכ״ל הסטארטאפ נייבור, שהציג מערכת טכנולוגית מבוססת בינה מלאכותית לניהול אוטומטי של ועדי בתים ובניינים מרובי מגורים.

עוד קודם לכן הוכרזו יזמי השנה בהייטק: יוני לוקסנבורג – מייסד משותף ומנכ”ל חברת pojo. ורותי מרגלית-מייסדת ומנכלי”ת i-rox המספקת שירותי פיתוח לחברות הייטק, בחברה מועסקות 140 מתכנתות חרדיות.

השופטים בתחרות ציינו בסיפוק את הרמה הגבוהה של הפיתוחים והסטאר-טפים שהציגו כלל המשתתפים, לרבות אלו שלא הגיעו לקו הגמר, ומארגני האירוע הבטיחו לשחזר את ההצלחה הגדולה גם בשנה הבאה.

הפקת האירוע: מאיר מרגלית – “דיימונד”.

צילום: ים לביא

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות