מתקפה על רובינשטיין: למה להעכיר אווירה? מה הקשר בין אלעד לביתר?

משה גפני השתתף בכנס פתיחת מטה הבחירות של 'דגל' בביתר ויצא למתקפה נגד ראש העיר ונגד שלומי אמונים: "פתאום יש אלעד שעולה לביתר! בעליות של ביתר! אדוני ראש העיר, למה? לאיזה צורך? מה כל זה קשור לביתר?"
אריה ריבקינד
ל' תשרי התשע"ט / 09.10.2018 00:38

בכנס פתיחת מטה הבחירות של ׳דגל התורה׳ הערב (שני) בעיר ביתר עלית השתתפו רבני השכונות של ‘דגל’, חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, ויעקב אשר, מנהל המחלקה המוניציפלית של התנועה מנחם שפירא, איציק רביץ – שעובר לטלז-סטון, ויו”ר ׳דגל׳ בעיר דוד זלץ.

במהלך האירוע יצא יו”ר ‘דגל’, ח”כ משה גפני, במתקפה נגד ראש העיר, מאיר רובינשטיין:

“ישבנו, תשאלו את הרב [יצחק] רביץ, עם הרב רובינשטיין, על נושאים שונים. היו לו התפקידים שלו שהיו מגיעים לנו, והיה מגיע לנו יותר, אבל בסדר, ויתרנו כמו תמיד. אבל מה שהיה לנו – זה מה שהיה לנו.

פתאום, אני לא יודע אם אתם יודעים, אני לא יודע איך זה אצלכם – פתאום יש אלעד! שעולה! לביתר! בעליות של ביתר! מה הקשר בין אלעד לבין ביתר? מה הקשר? למה צריך להעכיר את האווירה? אדוני ראש העיר, למה?? (מחיאות כפיים בקהל) לאיזה צורך?”

בשלב זה התייחס גפני לוויכוח עם סיעת ‘שלומי אמונים’ על ההסכם בעיר אלעד: “אני אגיד לכם במאמר מוסגר, היות ורק הזכרתי, אז אני רוצה להגיד לכם במשפט אחד ואני לא הולך להיכנס לזה, אני חוזר לביתר – היה הסכם שאני והרב מאיר פרוש חתומים עליו.

“ההסכם אמר שבקדנציה הנוכחית, זו שמסתיימת, ‘שלומי אמונים’ יקבלו את ראשות העיר ואנחנו נתמוך בהם. וככה היה. הם העמידו את הרב ישראל פרוש כמועמד לראשות העיר ואנחנו בדגל התורה תמכנו בו – והוא נבחר. היה הסכם. כתוב. שחור על גבי לבן.

“ובהסכם היה כתוב, למרבה ההפתעה, עוד משפט, שאני חתום עליו יחד עם פרוש! היה כתוב שלבחירות של תשע”ט, ‘דגל התורה’ תשים מועמד! נורא משונה. אבל זה מה שהיה! פתאום זה לא קורה!”

גפני הזכיר גם את ‘התירוצים’ של ‘שלומי אמונים’ ואת ניסיונות ההתערבות של פרוש, לדבריו, בסכסוכים בתוככי ‘דגל התורה’: “פה ראש עיר טוב, יש כאלו שתומכים בו, וב’דגל התורה’ אומרים ככה, ואני לא מדבר על בתוך ‘דגל התורה’, זה אנחנו נחליט, הרבנים אצלנו, הכול ברור לחלוטין – מה אתה מתערב בינינו?

“יש הסכם, למה אתה מפר אותו? היה משהו בהסכם הזה שלא עשינו? הרב פרוש לא היה ראש עיר??? בסדר, אז זה אלעד, לא נדבר על זה כאן”. (שוב מחיאות כפיים בקהל).

גפני המשיך: “אגב, פתאום, הרי עשינו הסכם על כמה ישובים. זה הסכם כזה סודי כאילו… טוב לא כזה סודי (צחוק בקהל), עשינו הסכם על אלעד, עשינו הסכם על בית שמש ועשינו הסכם על ביתר – שלושת הישובים האלו נמצאים בהסכם. על ביתר לא כתוב הרבה מילים. אגב, גם באלעד ובבית שמש לא כתוב הרבה מילים – אבל פתאום הומצא שיש קשר בין בית שמש לבין אלעד.

“ואנחנו כבר דיברנו על זה, כשהיינו צריכים לשלוח מועמד לראשות העיר בבית שמש. זה לא שוויתרנו על זה. היינו אצל הרב אדלשטיין, והרי יש ויכוח מי יהיה [-הנציג מטעם ‘דגל’ בבית שמש שירוץ לראשות. ש.ר.],  אז הוא אמר: ‘תעשו הגרלה’. עד שבא ר’ חיים [קניבסקי] ואמר: ‘לא, אנחנו תומכים באבוטבול ולא הולכים לראשות העיר’.

“ואנחנו גאים בעובדה הזו שאנחנו נשמעים מאז הקמתנו ועד היום לגדולי התורה! (מחיאות כפיים בקהל). את ראשות העיר, שהיינו מקבלים בבחירות בלי בעיה, ויתרנו! לא ויתרנו, בצענו את מה שאמרו לנו!”

גפני שב לתקוף את רובינשטיין: “אז מה כל זה קשור לביתר? בביתר התנהלנו תמיד בכבוד, בדרך ארץ, ביחד, והתנהלנו בסדר. פנה אלי הרב רובינשטיין פעמים רבות, ופנה אלי הרב רביץ פעמים רבות, על כל מיני דברים שצריך לסייע לביתר וסייעתי! בתפקיד שלי! עשיתי את מה שצריך!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות