בפיגוע נרצחו: אם לתינוק בן שנה וחצי, ואב ל-3 ילדים מראשון לציון

הנרצחים בפיגוע הרצחני במפעל המחזור באיזור התעשיה ברקן: קים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד, בת 29 מראש העין, וזיו חג'בי הי"ד, בן 35 מראשל"צ • המחבל שעבד במפעל כפת את לבנגרונד-יחזקאל וירה בה ובזיו מטווח קצר • את האזיקונים לקח המחבל מאיש המחסן במפעל - דקות לפני הרצח
חיים טוויל
כ"ח תשרי התשע"ט / 07.10.2018 14:22

קים לבנגרונד-יחזקאל הי”ד, בת 29 מראש העין, היא הישראלית שנרצחה בפיגוע הבוקר (ראשון) במפעל המחזור של קבוצת אלון באיזור התעשיה ברקן.

לבנגרונד-יחזקאל התחילה לעבוד במפעל לפני שנה, כמזכירתו של סמנכ”ל החברה. היא הותירה אחריה בעל, גיא, בן – קאי, בן שנה וחצי, הורים ואחות.

לבנגרונד יחזקאל למדה משפטים, ועבדה במפעל כשהתכוננה לבחינות הלשכה.

הלוויתה של קים הי”ד תצא היום ב-22:00 מבית העלמין בראש העין.

הנרצח השני בפיגוע הירי הוא זיו חג’בי הי”ד, בן 35 מראשון לציון, נשוי ואב לשלושה. הוא היה רואה חשבון במפעל. בשבת היה אמור לחגוג את יום הולדתו.

חבריו סיפרו ל’כאן’, כי עם הפרסומים הראשונים על הפיגוע חששו שנפגע וניסו לתפוס אותו בוואטסאפ ללא הצלחה. אשתו הבינה כי נפגע מיד כששמעה על האירוע ונשארה בבית. אחד מאחיו של חג׳בי מתגורר בארצות הברית והוא ייצא לישראל כדי להשתתף בהלוויתו.

הוא יובא למנוחות מחר בשעה 14:00, במושב ניר ישראל.

יחזאל חג’בי, אביו של זיו שנרצח בפיגוע התייחס לתרומת האברים שלו: “אני בטוח שזה מה שהוא היה רוצה. הוא מלח הארץ. לא הייתה שאלה בכלל. שאנשים ידעו שאפשר להציל גם כשהכל הלך. זיו הותיר אישה ושלושה ילדים. בן 4 ותאומים בני 7. עמד לחגוג את יום הולדתו ה-35 ביום שבת”.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבל, פלסטיני בן 23 תושב הכפר שוויכה שליד טול כרם, עבד במקום. הוא נכנס הבוקר למפעל חמוש ברובה, עלה לקומה השנייה, כפת את קים לבנגרונד-יחזקאל הי”ד  ורצח אותה ואת זיו הי”ד  בירי מטווח קצר.

הם נפצעו אנושות ומאוחר יותר נקבע מותם. כוחות הביטחון מנהלים מרדף אחר היורה שהצליח להימלט מהזירה.

ב’כאן’ דווח כי המחבל לקח את האזיקונים בהם כפת את קים מאיש המחסן במפעל דקות לפני הפיגוע. הבוקר הוא תיקן תקלה במערכת החשמל בקומה השנייה, בה ביצע את הפיגוע.

המחבל השאיר מכתב התאבדות לפני שלושה ימים אצל חבר שלו, גם הוא עובד במפעל. ב’החדשות’ דווח כי העובד לא דיווח לאיש על מכתבו של המחבל. כעת הוא נעצר ונחקר.

המחבל כתב בחשבון הפייסבוק שלו שעות לפני הפיגוע: “אלוהים, תן לי את הבשורה שלה אני מצפה ממך – הרי אתה גדול המבשרים”.

אשה כבת 58 שנפצעה בפיגוע מאושפזת בבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב בינוני.

“היא הייתה ילדה מדהימה ומקסימה”, סיפרה סמדר לייטנברג, אחת מעובדות המפעל בו התרחש הפיגוע הרצחני ל’החדשות’ על הנרצחת. “זה קרה בקומה של ההנהלה, אלו חברים שלי שעובדים בהנהלה בכספים ואין קשר לפיטורים ולא לשום דבר”, המשיכה לייטנברג. “הבוס שלי תמיד אומר שכל אחד שהוא מעסיק זה פחות מחבלים. אין לי יותר מה להוסיף, פשוט אסון כבד על כל קבוצת אלון”.

זיו חג\'בי הי"ד

זיו הי”ד. צילום, מסך הפייסבוק

דובר צהל אמר: “כניסת המחבל עם נשק לתוך אזור התעשייה עוד תיבדק. אבל צריך לזכור שהוא מחזיק בהיתר כניסה. 3,300 פלסטינים מועסקים שם”.

הפראמדיקים של מד”א נריה קטוע ודוד ברוכי סיפרו: “כשהגענו, במקום הייתה המולה, צעקו לנו שיש פצועים בתוך המבנה נכנסו פנימה והובילו אותנו לאחד החדרים, ראינו גבר ואשה כבני 30 שוכבים מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם.

“בסריקות איתרנו מתחת לאחד השולחנות אישה כבת 54 בהכרה מלאה עם פצעי ירי בפלג גופה העליון, בסיוע חובשות מד”א הדס וליפז שהיו איתנו חילצנו אותה והענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים חבישות וטיפול תרופתי, העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך המשך טיפול לבית החולים בילינסון כשמצבה מוגדר קשה ויציב, בדרך היא תקשרה איתנו וסיפרה לנו על מה שאירע, בקשה שנודיע למשפחה וכך עשינו”.

הפרמדיק נריה קתוע, הוסיף: “בדרך לבית החולים סיפרה הפצועה שהיא שמעה רעש, יצאה החוצה להבין מהיכן הוא מגיע, ונעמדה מול המפגע שירה לכיוונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ערבי הוא רוצח !!! = ואין להם מקום בתוך עמינו !!!
    08/10/2018 05:07
    יהודה
  1. ערבי הוא רוצח !!! = ואין להם מקום בתוך עמינו !!!