מרקל: אוי, איזה שקר, פייק ניוז • בנט: שמחתי על ההבהרה החדה שלה

קנצלרית גרמניה דוחה את הדיווחים לפיהן התנתה את הביקור בישראל בדחיית פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר • על השואה: "פשע שלא היה כדוגמתו. יש לגרמניה אחריות לזכור את הפשע הזה"
אריה ריבקינד
כ"ה תשרי התשע"ט / 04.10.2018 12:09

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קיבלה הבוקר (חמישי) תואר ד”ר לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה בטקס שנערך במוזיאון ישראל בירושלים.

במהלך האירוע שוחחה מרקל עם סטודנטים. בין היתר התייחסה לשאלה על הדיווח לפיו התנתה את ביקורה בדחיית הפינוי של המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר.

מרקל השיבה: “שמעתי על זה ואמרתי לעצמי: אוי איזה שקר, עוד שנייה נגיע לישראל ונראה לכולם שזה פייק ניוז. מעולם לא הצגנו דרישה כזו. אנחנו יכולים לא להסכים עם מהלך כזה או אחר של ממשלת ישראל, אבל מדובר בעניין פנימי ישראלי ולא התערבנו בו”.

היא התייחסה גם לנושא הגרעין האיראני: “יש לעשות כל צעד כדי שלאיראנים לא יהיה נשק גרעיני. קיימת מחלוקת בשאלה האם הסכם הגרעין יעיל בעצירת תוכנית הגרעין האיראנית או שאינו יעיל. אנחנו מקיימים דיונים רבים בנושא ואשוחח על כך גם עם ראש הממשלה נתניהו”.

מרקל נשאלה גם האם תהיה מוכנה להתערב למען הסדרה בעזה וסיוע בהשבת האזרחים וגופות החיילים המצויות בידי חמאס בעזה.

היא השיבה: “בזמן השבי של גלעד שליט הענקנו תמיכה ופעלנו באופן מאומץ. גם כיום אנחנו עושים מאמצים ואם נוכל לעשות יותר בעתיד – נעשה”.

השר נפתלי בנט הגיב להודעתה של קנצלרית גרמניה לפיה הידיעות שהתנתה את ביקורה בהשהיית פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי, חאן אל אחמאר, שקריות.

בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו: “הודיתי כרגע לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, על חברות האמת שלה עם מדינת ישראל והעם היהודי. ניכר שהיחס שלה לישראל מגיע מעומק נפשה. שמחתי על ההבהרה החדה שלה בעניין חאן אל אחמר. פייק ניוז מוחלט. הקשר של מדינת ישראל עם גרמניה היא בעלת חשיבות אסטרטגית ונמשיך לפעול לחיזוקה בכל הרמות”.

מוקדם יותר, עם סיום ביקורה ביד ושם, כתבה מרקל בספר האורחים: “לפני כ-80 שנה, בליל הבדולח של נובמבר, סבלו היהודים בגרמניה משנאה ואלימות שלעולם לא ידעו קודם לכן. מה שהגיע לאחר מכן זהו פשע שלא היה כדוגמתו – שבר הציוויליזציה של השואה. מאז יש לגרמניה אחריות לזכור את הפשע הזה ולהילחם באנטישמיות, שנאת זרים, אלימות ושנאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות