נקמה של איווט? בנט יזומן להסביר: למה בבי”ס חרדיים לא מונף הדגל?

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו זימן את שר החינוך לדיון מיוחד בו ייאלץ להסביר: מדוע ברבים ממוסדות החינוך במדינה לא מונף דגל ישראל כנדרש מהחוק? • במגזר הכללי, בכ-30% מהמוסדות לא מונף הדגל; במגזר הערבי כ-88% מהמוסדות, ובמגזר החרדי - בכ-88% מביה"ס
אריה ריבקינד
כ"ה תשרי התשע"ט / 04.10.2018 11:00

אחרי המתקפות על שר הבטחון: במפלגת ‘ישראל ביתנו’ מתכננים ‘לנקום’ בנפתלי בנט, ולזמנו לוועדת החינוך של הכנסת כדי לתת הסברים – מדוע ברבים מבתי הספר במערכת החינוך לא מונף דגל ישראל כמתחייב מחוק הדגל?

לפי דיווח ב’החדשות’, זימונו של בנט לוועדה מתבסס על דו”ח שבדק באמצעות סקר בעיריות, במוסדות החינוך ובמוסדות להשכלה גבוהה, היכן מונף דגל ישראל והיכן לא.

מהממצאים עולה, שבמוסדות האקדמיים, בעוד שבכולן מונף דגל ישראל, רק ב-62% מבין המכללות הדגל מונף כנדרש. באשר למוסדות החינוך: במגזר הכללי, בכ-30% מהמוסדות המחויבים לא מונף הדגל; במגזר הערבי כ-88% מהמוסדות החינוכיים לא מונף דגל ישראל ובמגזר החרדי, בכ-88% מהמוסדות המחויבים.

חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו, שיזם את הדיון בוועדת החינוך – אומר ל’החדשות’: “לא יעלה על הדעת שדווקא מוסדות חינוך שממומנים על ידי ממשלת ישראל יצפצפו על החוק ויעשו צחוק מהחוק ומהדגל. ההפרה הבוטה של חוק הדגל במספר ערים בארץ לא יכולה לעבור בשתיקה, בעיקר לאור העובדה שאנו מתריעים על כך פעם אחר פעם ושר החינוך מתעלם”.

ח”כ פורר פנה ליו”ר ועדת החינוך וביקש שהשר ידווח כיצד בכוונתו לפעול אל מול מספרים בלתי נתפסים של בתי ספר ומכללות, ש”עושים צחוק מהחוק ומדגל ישראל”.

“על שר החינוך לרדת לשטח, לבקר בבתי הספר ולוודא, שהדיבורים על הערכים והסמלים הלאומיים שלנו לא יישארו רק פוסט בפייסבוק, אלא שהחוקים העוסקים בעניין ייאכפו ויישומו”, אמר פורר ל’החדשות’.

זימונו של בנט לוועדה, כמובן אינו ‘תמים’ ונועד להביך אותו, כחלק ממלחמת המהלומות בינו לבין ליברמן בתקופה האחרונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות