ברכבת אווירית: צבא רוסיה השלים העברת מערכת הנ”מ S-300 לסוריה

אספקת מערכת ההגנה המתקדמת לסוריה בוצעה כחלק מצעדי התגובה של רוסיה להפלת מטוס הסיור הרוסי על ידי הסורים, במהלך תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור לטקיה • רוסיה העבירה ארבעה מתקני שיגור, לצד מכ"מים וכלים נוספים
נתן פרל
כ"ד תשרי התשע"ט / 02.10.2018 21:44

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, הודיע היום (שלישי) לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי מערכת ההגנה האווירית S-300 הגיעה לסוריה.

שר ההגנה הרוסי אישר הערב רשמית לערוץ Rossiya 24 TV כי הושלמה העברת מערכת הנ”מ המתקדמת. לדבריו, העברת חלקי המערכת הושלמה ביממה האחרונה.

שויגו הוא שהודיע לפני כשבוע וחצי כי מוסקבה תספק לסוריה בתוך זמן קצר את מערכת ההגנה האווירית.

בכלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי, נאמר כי רוסיה העבירה ארבעה מתקני שיגור, לצד מכ”מים וכלים נוספים. עוד נאמר בדיווח כי האימונים של המומחים הסורים על המערכות כבר החלו. לדברי שויגו, האימונים יימשכו כשלושה חודשים.

אספקת המערכת לסוריה נעשית כחלק מצעדי התגובה של רוסיה על הפלת המטוס הרוסי שעליו היו 15 אנשי צוות, על ידי טילי צבא אסאד, במהלך תקיפה ישראלית באזור לטקיה שבסוריה.

הפלת המטוס גרמה למשבר בין רוסיה לישראל, זאת לאחר שמשרד ההגנה הרוסי טען כי חיל האוויר התנהג ב”חוסר מקצועיות” ובניגוד להבנות על התיאום בין המדינות, ואף השתמש במטוס הרוסי כמגן, כדי להתחמק ממערכות הנ”מ של סוריה.

ערוץ הטלוויזיה הרוסי RT דיווח מוקדם יותר היום על רכבת אווירית של טיסות תובלה לבסיס חיל האוויר הרוסי, הסמוך ללטקיה. לפי הדיווח, מטוסים מדגם אנטונוב 124, המסוגל לשאת 150 טונות של מטען ונוסעים, נחתו שש פעמים בבסיס חיל האוויר הרוסי בסוריה, כשעל סיפונם מאות טונות של ציוד צבאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות