בנט תוקף: “הסכמי ליברמן – חמאס קרסו” • ליברמן: מתקפה של קנאה

שר החינוך תקף את התנהלותו של שר הביטחון ברצועת עזה: "ליברמן השאיר את ביטחון תושבי הדרום לשיקול דעתו של חמאס. מצביעי הימין הלאומי מצפים לראות יד קשה ואפס סובלנות" • ליברמן: "כל האשמותיו של מר בנט הן פוליטיקה נטו. רק סיסמאות של קמפיין בחירות. אפס מהות"
אריה ריבקינד
כ"א תשרי התשע"ט / 30.09.2018 11:38

חבר הקבינט והשר נפתלי בנט תקף הבוקר (ראשון) את מדיניותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בנוגעת למתיחות ברצועת עזה.

בנט אמר:  “בימים האחרונים אנו עדים לתוצאות המסוכנות שהביאה מדיניות ההבלגה והחולשה של שר הביטחון מול רצועת עזה – יותר הבלגה, יותר טרור”.

יו”ר הבית היהודי הוסיף: “עפיפוני התבערה ובלוני הנפץ ממשיכים לאיים על תושבי העוטף, ההתפרעויות על הגדר מסלימות ואל עמדות צה”ל מסתננים פלסטינים ללא פחד. כך לא מנהלים מדיניות ביטחון, כך נראית מדיניות שהיא כישלון. כבר בתחילת האירועים הצגתי תכנית סדורה להתמודדות עם רצועת עזה המבוססת על עיקרון ברור: הבלגה תוביל להסלמה. והיא הובילה”.

לדבריו, “המצב הנוכחי הוא תוצאה ישירה של מדיניות ליברמן מול הרצועה. תחת מעטה של ‘פרגמטיות’ ו’אחריות’, ליברמן השאיר את ביטחון תושבי הדרום לשיקול דעתו של חמאס. הגיעה העת לומר את האמת: הסכמי ליברמן – חמאס קרסו”.

בנט הבהיר: “זו לא מדיניות הביטחון שהציבור מצפה לראות מממשלת ימין. מצביעי הימין הלאומי מצפים לראות יד קשה ואפס סובלנות כלפי טרור פלסטיני מסוכן. את המצב הזה חייבים לעצור. בכוונתי להביא את הנושא לדיון בישיבת הקבינט הקרובה, מיד לאחר החגים”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן השיב הבוקר למתקפה של השר בנט והגדיר אותה “פוליטיקה נטו”.

“בסוף השבוע האחרון נהרגו בעזה 7 מתפרעים פלסטינים ומעל ל- 500 נפצעו. אף ישראלי לא נשרט. זוהי תוצאה של מדיניות נחושה ועוצמתית”, קבע ליברמן.

לדבריו, “כל האשמותיו של מר בנט הן פוליטיקה נטו ואין להן שום קשר לביטחון. רק סיסמאות של קמפיין בחירות, אפס מהות”.

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה: “ביום שישי האחרון נהרגו שבעה מתפרעים פלסטינים, מעל 500 נפצעו ואף ישראלי לא נשרט, כתוצאה ממדיניות נחושה ועוצמתית שהוכיחה את עצמה. המתקפות החוזרות ונשנות של שר החינוך על שר הביטחון מצביעות כנראה על ההיסטריה, ועל הקנאה שבהן הוא שרוי. עדיף שיתמקד בכישלונותיו במערכת החינוך ולא יפריע לדברים שמחייבים ניסיון, אחריות ושיקול דעת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות