הרבי מלובביץ’ כתב לנתניהו: ‘קבלת התורה בשמחה, יום טוב שמח’

הפגישה הראשונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הרבי מליובאוויטש זצ"ל הייתה לפני 34 שנים - בליל שמחת תורה, בבית מדרשו שבברוקלין • מאז, הם נפגשו עוד מספר פעמים, והרבי אף שיגר אליו עשרות מכתבים מיוחדים • באחד מהם כתב: "שתהא עלייתו ארצה - עלייה בכל המובנים"
יוסף גרינבוים
כ"א תשרי התשע"ט / 30.09.2018 12:03

הפעם הראשונה בה בנימין נתניהו נפגש עם הרבי מליובאוויטש זצ”ל הייתה בבית מדרשו מול אלפי חסידים, לפני 34 שנים, בליל שמחת תורה של שנת תשמ”ה-1984.

מאז, הם נפגשו עוד מספר פעמים, והרבי אף שיגר אליו עשרות מכתבים, חלקם לא פורסמו.

על הפגישה הראשונה בשמחת תורה – סיפר נתניהו:

“הפכתי לשגריר ישראל באו”ם בשנת 1984. זמן קצר אחרי, היה לי ביקור במשרדי. נקישה בדלת. “ג’נטלמן צעיר מבקש לראותך”.

נכנס חסיד, בלבוש מלא, עם זקן ופאות. שאלתי: ‘מי אתה?’

אמר: ‘אתה לא מכיר אותי?’ לא זיהיתי. זה היה שמריה הראל. מתברר שהייתי מפקד שלו, הוא היה חבר קיבוץ השומר הצעיר והפך לחסיד חב”ד.

הוא אמר לי: הרבי רוצה לראות אותך.

אמרתי לו: הרבי רוצה לראות אותי? בוא נלך.

זה היה ערב שמחת תורה. הוא אמר: נלך בערב. אמרתי אוקי. שש-שבע בערב?

הוא אמר: לא. ב-12 בלילה אאסוף אותך.

אוקיי. הגענו לכתובת המפורסמת. 770. נכנסנו. המון אדם. אלפים. אין לי מושג איך הצטופפו במקום יחסית קטן. הם נעו כמו גלים. שמריה הוביל אותי לבמה קטנה, שם המתנו. היה שם ספר תורה. שמריה אמר: עמוד כאן.

עמדתי. פתאום הדלת נפתחה, והרבי נכנס. אתה רואה את תנועת ההמון, כמו ים. הרבי נכנס, נעמד ליד הספר תורה, ושמריה אומר לי: ‘עכשיו’.

אני אומר לו: ‘מה עכשיו?’

הוא אומר לי: גש עכשיו.

אני אומר לו: הרבי עם ספר התורה.

הוא אומר: גש… החייל נותן למפקד הוראות…

אני ניגש, מנסה ללכוד את תשומת ליבו של הרבי, אבל הוא שקוע בספר. אז נגעתי קלות בכתפו הימנית… הוא הסתובב…אמרתי, באנגלית: ‘רבי, באתי לראותך’. הוא הביט והשיב לי: “רק לראות? לא לדבר?…”

ואז הוא התחיל לדבר. בעברית, עברית מושלמת. עם מבטא אשכנז כזה…

דיברנו חמש דקות… עשר דקות… החסידים שהמתינו שם הפכו לחסרי סבלנות… חמש עשרה דקות… עשרים דקות…שלושים דקות…שלושים ושתים דקות… באזז בקהל… רק אחרי ארבעים דקות הוא החל לומר את מה שבאמת רצה לומר לי…

הרבי אמר: ‘אתה תשרת בבית  של שקרים רבים. זכור,  אפילו במקום החשוך ביותר אורו של נר בודד יכול להראות למרחוק’…”

 יותר משלוש וחצי שנים אחר כך, כאשר במהלך השנים נפגשו שוב, שיגר הרבי למי שלימים הפך לראש ממשלת ישראל, מכתב תשובה למכתב ששיגר אליו – בו הוא מתייחס לכוונתו של נתניהו לחזור לישראל, לקראת כניסתו אל החיים הפוליטיים, לאחר תום כהונתו כשגריר באו”ם:

“…ובפרט בעניין מכתבו – שתהא עלייתו ארצה – עליה בכל המובנים ולהמשיך בניצול כשרונות שלו והאפשרויות  ובכיוון האמור במיוחד”.

הרבי הוסיף והתייחס לעיתוי המכתב, לפני חג מתן תורה, וכתב: “ובעניין שהזמן גרמא – חודש זמן מתן תורה – בנוסח המסורתי והמקודש במנהג ישראל: קבלת התורה בשמחה ובפנימיות”.

לפני חתימתו כתב הרבי: “בכבוד ובברכת יום טוב שמח”.

נתניהו, הרבי

 

בסרטון ממפגש נוסף של נתניהו עם הרבי מליובאוויטש, שהתרחש כחודש לפני כתיבת המכתב – נשמע הרבי מאחל:

“הצלחה רבה. הייתה לי נחת רוח מרובה מהנאום שלך הראשון. יהי רצון שתמשיך בקו זה, והקב”ה מסייע לכל הרוצה לטהר אחרים על אחת כמה וכמה כאשר מתחילים ב’קשוט עצמך'”.

הרב ביקש שנתניהו לא יקפיד עליו כי הוא משמיע את הדברים ברבים.

נתניהו השיב כי הוא קיבל את המסר של הרבי. “אני מתכוון להמשיך בדיוק בקו הזה. קלטתי היטב את המסר של הרבי”. הוא הדגיש כי זה “הקו היחידי”.

“וזה הקו הכי טוב בשביל שלא יצטרכו לכל העניינים של המלחמה וכיוצא בזה ויהיה ‘בשובה ובנחת תוושעון'”, השיב לו הרבי – והוסיף: “ברכה והצלחה”.

נתניהו הודה: “אני מודה לך על ההזדמנויות שנתת לי לבוא ולהיעזר בך ולזכות לקבל את הסיוע הנפשי שאתה מעניק לא רק לי, אלא לכל עם ישראל”.

“אני עדיין בתחילת המלאכה שלי”, אמר הרבי. “גם אתה בתחילת התפקיד האחרון…”. ואז הוסיף הרבי נבואה:  “אתה תצטרך להיאבק מול 119 אנשים. בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקב”ה בצד הזה. ברכה והצלחה. נתינה של הקב”ה. ברכה והצלחה”.

מכתב נוסף – שכבר נחשף בעבר – הוא מכתב שכתב הרבי לזוג בנימין ושרה נתניהו לאחר הולדת בנם יאיר, בשנת תשנ”א-1991.

אחרי צרור ברכות, הרבי הוסיף בכתב-ידו: “ויאיר מזלם”.

נתניהו, הרבי

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אכן, 'נתינה של הקב"ה' - נתניהו מתנה לעם היהודי!
    30/09/2018 14:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. נתניהו הודף את כל הלחצים ומגן על האינטרסים החיוניים של ישראל.
    אכן, הוא מתנה שנשלחה לעם בישראל.
    לא חבדניקית אבל הרבי צפה למרחוק!
    מקווה שנתניהו ימשיך בתפקידו ולא יאמין לרב שאמר שהוא יכהן רק 12 שנים.

  2. מר נתניהו
    01/10/2018 09:34
    סטודנט יהודי. ישראלי.
  3. מר בנימין נתניהו, הוא אחד ויחיד בדורו ! הוא השליח של הקב”ה לעם ישראל וארץ ישראל, הוא והנשיא טראמפ, הם המשיח שלנו בתקופה זו !!! תברכו את השניים בבתי הכנסת ובכל מקום, שיצליחו לעזור לעם ישראל ! שהקב”ה ישמרם ויברכם ויצליח את דרכם, למעם עם ישראל וארץ ישראל !!!