המייסד ונשיא ‘מעייני הישועה’: הרב ד”ר משה רוטשילד ז”ל נפטר בגיל 89

הרב ד"ר משה רוטשילד ז"ל נפטר בשבת בבוקר בגיל 89 שנים • הותיר אחריו 17 ילדים • יזם והקים את בית החולים החרדי 'מעייני הישועה' בבני ברק • שימש כרופאם של הגר"י לווינשטיין זצ"ל, הבבא סאלי והסטייפלער - הגרי"י קנייבסקי זצ"ל • הלוויתו: מרחבת בית החולים לבית החיים בב"ב
אליעזר היון
כ' תשרי התשע"ט / 29.09.2018 20:30

ברוך דיין האמת: היום (שבת) בבוקר נפטר, בגיל 89, מייסד ונשיא המרכז הרפואי ‘מעייני הישועה’ הרב ד”ר משה רוטשילד ז”ל.

המנוח ז”ל הותיר אחריו 17 ילדים. בנו, שלמה רוטשילד, מכהן כמנכ”ל בית החולים.

עם פטירתו הוסרה הפרכות בבית הכנסת שבמרכז הרפואי.

הלווייתו תצא במוצאי שבת בשעה 22:30 מרחבת בית החולים, ותעבור דרך ביתו ברחוב אלישע 20 בני ברק, אל בית החיים ויז’ניץ בעיר.

בשעה 12 בצהרים, שעות ספורות לאחר פטירתו, התקיימה כמתוכנן שמחת הברית לנינו, נכד לבנו שלמה. השמחה התקיימה בסוכתו של הסבא ז״ל ברחוב אלישע.

קורות חייו

ד”ר משה רוטשילד ז”ל נולד בציריך, להוריו יוסף ושרה רוטשילד, ונכד של הרב ארנסט וייל, מראשי הקהילה היהודית בשוויץ.

הוא למד רפואה באוניברסיטת ציריך והתמחה ברפואת ילדים וברפואה כללית. נישא לבת עירו, רוזה, לבית לנג.

במשך מספר שנים עבד בבית החולים ‘שערי צדק’ הישן בירושלים, בניהולו של ד”ר משה וולך. בתקופה זו זכה לקרבתם של רבנים ידועים, בהם הגרי”ז סולובייצ’יק זצ”ל, הגר”ח שמואלביץ זצ”ל, הגר”י אברמסקי זצ”ל, הגר”י לעווינשטיין זצ”ל, והגר”י כהנמן זצ”ל, שעודדו אותו לעלות לישראל.

בשנת 1971 עלה לישראל והתיישב בבני ברק, והיה מהרופאים הידועים בעיר. שימש כרופאם האישי של רבנים ידועים – בהם הגר”י לווינשטיין זצ”ל, הבבא סאלי – הגר”י אבוחצירא זצ”ל והסטייפלר – הגרי”י קנייבסקי זצ”ל.

ד”ר רוטשילד היה ידוע גם כמוהל אשר מתוך אלפי בריתות שביצע ברחבי העולם, מל בעבר מבוגרים שעלו מברית המועצות ומפורסמים רבים בישראל.

מייסד ‘מעייני הישועה’ 

ד”ר רוטשילד יזם את הקמת בית החולים החרדי ‘מעייני הישועה’ בבני ברק.

בשנת 1979 הונחה אבן הפינה לבית החולים. במשך למעלה מעשור סבב ברחבי העולם לצורך גיוס כספים להקמת בית החולים.

בשנת 1990 נחנך המרכז הרפואי עם פתיחת מחלקת יולדות. במהלך השנים התפתח בית החולים ונפתחו בו מחלקות רבות, וכיום יש במקום כארבעים לידות ביום.

ד”ר רוטשילד שימש כמנהל בית החולים. לאחר פרישתו מניהול בית החולים שימש כנשיאו. הוא שקד על פיתוחו של בית החולים ובפרט על פיתוח המרכז הפסיכאטרי בן שמונה הקומות שנמצא בתהליך אכלוס, במבנה סמוך לבית החולים.

מדי יום היה מבקר במחלקות השונות בבית החולים, וטס מספר פעמים בשנה לגיוס כספים עבור בית החולים. קיבל את אות ‘מגן שר הבריאות’ [לפי ויקיפדיה].

יו״ר ש״ס, אריה דרעי, פרסם הודעת הספד: “קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירת ד״ר משה רוטשילד ז״ל. זכיתי להכירו לפני 30 שנה. אדם מיוחד ונדיר שהקדיש את חייו לחסד וטיפול במזור. היתה לי הזכות להיות בין הראשונים לסייע להקמת מפעלו הגדול, המרכז הרפואי ״מעייני הישועה״ בבני ברק. חבל על דאבדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    17 זה הרבה מאד
    29/09/2018 21:11
    יוני פלוק
  1. 17 זה הרבה מאד