הנאום המבריק של נתניהו כבש את עצרת האו”ם • צפו

ראש הממשלה חשף בנאומו בעצרת האו"ם בניו יורק - נאום שהוגדר על ידי כל הפרשנים כאחד הטובים שלו אי-פעם - צילומים של מתקן גרעיני סודי נוסף של האיראנים: "מה שאיראן תחביא - ישראל תמצא" • איים על חיזבאללה: "אנחנו יודעים מה אתם עושים" I עם כתוביות בעברית
נתן פרל
י"ט תשרי התשע"ט / 27.09.2018 22:31

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף הערב (חמישי) בנאומו בעצרת הכללית של האו”ם כי קיים אתר סודי בטהרן המקדם את תוכנית הגרעין.

“לאיראן יש עוד מתקן סודי בטהרן – מחסן אטומי סודי שבו מאחסנים כמויות עצומות של ציוד וחומרים הקשורים לתכנית הגרעין של איראן”, אמר ראש הממשלה.

כמו בנאומיו בעבר בעצרת הכללית, גם הפעם נעזר  ראש הממשלה בעזרים ויזואליים. מעל בימת האו”ם הציג נתניהו מפה של המקום ותמונה שלו – ואמר: “כמו הארכיב הגרעיני שחשפנו, מדובר במקום שנראה תמים. ניתן לראות אותו בגוגל. זהו המתקן הסודי השני שלהם. מדוע איראן שומרת ארכיון אטומי ומחסן אטומי סודיים? הסיבה היא שהם לא נטשו את מטרתם לפתח נשק גרעיני. מה שאיראן תחביא – ישראל תמצא”, הדגיש נתניהו.

לדבריו, “ישראל שיתפה את המידע שמצאנו על איראן. סבא”א עדיין לא נקטה בשום פעולה למרות שעברו חודשים”.

נתניהו פנה ליו”ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: “בדוק את המתקן לפני שהם יספיקו לפרק אותו. זוכר שאמרת לנו שיהיה ניתן לבדוק את איראן בכל זמן ובכל מקום? אז מה לגבי כאן ועכשיו? כדאי גם שתבדוק אתרים נוספים שסיפרנו לך עליהם. שתספר לעולם את האמת על איראן”.

בתחילת נאומו ציין ראש הממשלה: “כשעמדתי פה לפני שלוש שנים, עמדנו כמעט לבד נגד כל האומות. ישראל היתה כמעט היחידה שהתנגדה להעסקת גרעין עם איראן. התנגדנו לכך משום שהעסקה היתה מביאה את איראן לנשק גרעיני. ישראל חשפה את האמת כשהגיעה לארכיון האיראני וחשפה למעלה מ-100 אלף מסמכים שכללו ראיות משמעותיות לכך שאיראן ניסתה להשיג נשק גרעיני ורימתה את הקהילה הבינלאומית”.

לדברי ראש הממשלה, הסנקציות על אירן פועלות: “לפני שנה הכלכלה של אירן פרחה – עכשיו היא קורסת. אם זו השפעה קטנה, תארו מה יקרה עם הסנקציות הבאות שארה”ב תטיל בנובמבר”.

ראש הממשלה המשיך : “יש לי מסר לדיקטטורים בטהרן: ישראל יודעת מה אתם עושים ואיפה. לא ניתן למדינה שקוראת להרס שלנו להשיג נשק גרעיני. לא עכשיו, לא בעוד עשר שנים. לעולם לא”.

הוא גם רמז שישראל לא תירתע לפעול נגד הטרור האיראני גם בסוריה, חרף המתיחות עם רוסיה. “נפעל נגדכם בכל מקום ובכל זמן בסוריה, בלבנון ובעיראק”.

נתניהו הוסיף וציין כי הוא רואה ושומע את המחאה של העם האיראני נגד מנהיגיו. “תומכי ההסכם טענו כי החזרת הסנקציות תביא לאהדה למשטר. להיפך, הם יוצאים נגד המשטר. הם קוראים לצאת מסוריה ומעזה, לדאוג לאנשי איראן. אני מקשיב למחאה הזו, אני מדבר אל העם האיראני, ואני מקבל הרבה תגובות מאיראנים על כך”.

גם לארון הטרור חיזבאללה ביקש נתניהו להעביר מסר: הוא הציג תצלום לווין בו נראים שלושה אתרי טילים ליד שדה התעופה בביירות – והבהיר:  “ישראל יודעת מה אתם עושים. לא ניתן לכם לחמוק ללא עונש”.

בשלב זה אמר ראש הממשלה:  “יש לי וידוי גבירותי ורבותי, זה אולי יפתיע אתכם אך עלי להודות שלהסכם עם איראן יש השפעה אחת חיובית – הוא קירב בין ישראל לבין מדינות ערב באינטימיות חסרת תקדים. מעולם, לא ראיתי בחיי כזו אינטימיות ולא יכולתי לדמיין כזו, בטח לא לפני מספר שנים. ישראל מעריכה מאוד את הידידויות החדשות הללו. יום יגיע וישראל תוכל להציע שלום רשמי לשכנות ערביות אחרות, כולל הפלסטינים. אני מצפה לעבוד עם טראמפ סביב התכנית שלו לשלום עם הפלסטינים”.

נתניהו לא שכח להודות לארה”ב על תמיכתה הבלתי מסוייגת בישראל, תחת מנהיגותו של הנשיא טראמפ. “אני מודה לנשיא טראמפ ולשגרירה ניקי היילי על התמיכה בלתי מסוייגת שלהם בישראל באו”ם. הם תומכים בזכותנו להגן על עצמנו מפני מועצת זכויות האדם שפשטה את הרגל מבחינה מוסרית ומפני אונסק”ו״.

על המתקפה של אבו מאזן נגד חוק הלאום, אמר נתניהו: “האזרחים הערבים מקבלים זכויות שוות בישראל – אך פה מאשימים אותנו באופן מביש באפרטהייד. קוראים לישראל גזענית כי הפכה את העברית לשפה הרשמית שלה? את מגן הדוד לסמל שלה? זה ממש טיפשי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות