אבו מאזן באו”ם: ברכות לשהידים הגיבורים • ליברמן: “נאום ‘לא לא'”

יושב ראש הרשות הפלסטינית נאם בעצרת האו"ם נאום הסתה נגד ישראל ונגד נשיא ארה"ב • על חוק הלאום: "החוק הגזעני הזה מדבר על 'ארץ ישראל'. איפה ארץ ישראל הזאת? איפה היא במפה? שמישהו ישרטט גבולותיה. אין לה כאלה"
נתן פרל
י"ח תשרי התשע"ט / 27.09.2018 20:55

יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נאם הערב (חמישי) בעצרת הכללית של האו”ם בניו יורק. כהרגלו, היה זה נאום הסתה אנטי-ישראלי.

אבו מאזן פתח את נאומו כשאמר: “ירושלים שלנו, אין לה מחיר והיא אינה עומדת למכירה. זכויות העם הפלסטיני אינן נתונות לדיון של אף אחד”.

הוא המשיך וטען כי ישראל פוגעת בניסיונות של הפלסטינים לפעול מתוך עצמאות. “בימים אלה בשנה שעברה באתי לבקש חירות בשביל עם מקופח שנמצא תחת כיבוש ישראלי במשך 51 שנה. הכיבוש הקולוניאלי עדיין כבד על הלבבות שלנו. הוא ממוטט את המאמצים הקדחתניים לבניית מוסדות המדינה העתידית שלנו, שעצרת האו”ם הכירה בה ב-2011. חזרתי לכאן היום, כשהכיבוש חונק אותנו ומערער את מאמצינו לבנות מדינה משלנו”.

יו”ר הרשות קרא לבית הדין הבינלאומי בהאג: “לחקור את התוקפנות של החיילים והמתנחלים נגד האדמה הפלסטינית”, כלשונו.

הוא קרא לארה”ב לחזור בה מהחלטתה להעביר את השגרירות לירושלים ומתח ביקורת חריפה על הנשיא טראמפ: “אנחנו בירכנו על יוזמת השלום של טראמפ וחיכינו שיציג אותה, אבל מעשיו גרמו לנו לתדהמה וסתרו באופן גס את התפקיד של ארה”ב בקידום תהליך השלום. טראמפ אינו מתווך הוגן”.

לטענתו, “מעולם לא סירבנו לקיים משא ומתן או ליטול חלק בתהליך השלום”.

הוא הוסיף: “בירתנו לא תהיה במזרח ירושלים, אלא מזרח ירושלים היא בירתנו למרות שנכבשה בשנת 1967”.

על חוק הלאום אמר: “ביולי האחרון ישראל פרסמה את חוק הלאום הגזעני שחצה את כל הקווים האדומים ומתכחש לזכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית. החוק הזה מבטל את פתרון שתי המדינות. ישראל פועלת באופן גזעני, אבל היא הכתירה את מעשיה באמצעות החוק הזה.

“החוק הזה מזכיר לנו את האפטהייד בדרום אפריקה, ולכן אנחנו מתנגדים לו בתוקף ודורשים מעצרת האו”ם לגנותו בהיותו חוק גזעני ולא לגיטימי. ח”כים ואלפי ישראלים התנגדו לחוק הזה. החוק הגזעני הזה מדבר על ‘ארץ ישראל’. איפה ארץ ישראל הזאת? איפה היא במפה? שמישהו ישרטט גבולותיה. אין לה כאלה”.

אבו מאזן התייחס גם  לביקורת מצד ישראל על שהוא משלם משכורות למשפחות מחבלים “ישראל רואה באסירים ובשהידים שלנו מחבלים. הם גיבורים. לישראל יש אלפי אנשים שתקפו את כולם. למה מי שרצח את רבין נחשב גיבור? ואנחנו פושעים. ברכות לאסירינו ולשהידים הגיבורים”.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב לנאומו של אבו מאזן: “נאום אבו מאזן היה נאום ‘דובי לא לא’. זו הייתה ספירת מלאי של כל העלבונות והאכזבות מהיום שהוא נולד. במקום להשיב ליד המושטת להסדר של ישראל וארה”ב, כל מה שמעניין את אבו מאזן זה לסגור חשבונות ולדרדר את האזור לעימות. נעמוד נחושים מול כל ניסיון לפגוע בחיי אזרחינו ונגבה את המחיר מהאחראים”, כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות