ח”כ רחל עזריה פרשה מהמירוץ על ראשות ירושלים: תומכת באלקין

עזריה, לשעבר סגנית ראש העיר ירושלים, כינסה מסיבת עיתונאים משותפת עם אלקין, במהלכה הסבירה את החלטתה • תנועת התעוררות: "היתה מועמדת של קומבינה מראשית הדרך"
אריה ריבקינד
י"ז תשרי התשע"ט / 26.09.2018 20:20

חברת הכנסת של ‘כולנו’, רחל עזריה, שהתמודדה לראשות העיר ירושלים, תודיע הערב (רביעי) על פרישה מהמירוץ ועל תמיכתה במועמד, השר זאב אלקין.

עזריה, לשעבר סגנית ראש העיר ירושלים, קיימה מסיבת עיתונאים משותפת עם אלקין, בה אמרה: ”אני מסירה מועמדות מראשות העיר כמו שהתחייבתי, ומגלה אחריות על העיר ירושלים ועל הציבור הציוני בעיר הזאת”.

“לא ביקשתי לעצמי סידור עבודה ואין שום דיל”, הבהירה חברת הכנסת. ”בחרנו בחירה ערכית ואני מפנה את הדרך לדור הבא של הנהגת ‘ירושלמים’ שיהיה חלק משמעותי מסיעת השלטון”.

בהמשך הסבירה עזריה מדוע היא תומכת דווקא באלקין: ”שני קריטריונים מרכזיים היו לנו, האחד הסיכויים להיבחר לראשות העיר, והשני היכולת לנהל את העיר. בעניין הסיכויים – על פי המספרים בירושלים, המועמד היחיד בקרב הציבור הציוני שהוא בעל סיכויים אמיתיים לנצח גם בסיבוב ראשון וגם בשני הוא זאב אלקין”.

על המועמד עופר ברקוביץ’ אמרה” ”הוא דומה יותר ל’ירושלמים’, ולכן היה המועמד הטבעי, אך הוא אינו יכול בסוף במספרים מוחלטים לנצח. נאלצנו לעשות את הבחירה בין מה שנראה טבעי, ויזרום טוב והגיוני, לבין הבחירה האחראית לטובת ירושלים. וכמו תמיד בחרנו בבחירה האחראית”.

כחלק מהמהלך, חברי רשימת ‘ירושלמים’ של עזריה ישובצו במקומות 5 ו-6 ברשימת ‘ירושלים תצליח’ של אלקין.

מתנועת התעוררות, מפלגתו של המועמד עופר ברקוביץ, נמסר בתגובה: “רחל עזריה היתה מועמדת של קומבינה מראשית הדרך. הזהרנו מהיום הראשון, מדובר בריצה פיקטיבית שנועדה לפגוע בסיכויי המועמד הממלכתי היחידי. עזריה מעוניינת רק באינטרסים האישיים שלה ולא בטובת ירושלים.

“גם הציבור של עזריה לא יקנה את הדיל הזה, ויצביע לנציג היחיד של ירושלים האותנטית – עופר ברקוביץ”.

יוסי חביליו, יו”ר “מצילים את ירושלים”: “רחל עזריה הגיעה לירושלים כדי למצוא סידור עבודה ועכשיו היא בורחת, בשאיפה שאלקין ידאג לה אחרי הבחירות. אלקין, לא מייצג את הציבור הפלורליסטי שעזריה התיימרה לייצג ובחירה בו תהיה למעשה שימור המצב הקיים של עירייה שנכנעת ללחצי הסיעות החרדיות והופכת את העיר לסגורה יותר, מוזנחת יותר ויקרה יותר.

“תומכי ירושלמים לא צריכים לשמש ככלי משחק בידיה של עזריה. רק בחירה בעופר ברקוביץ לראשות העיר וברשימת ‘מצילים את ירושלים’, למועצה יהיה בה כדי למקסם את השמירה על האינטרסים והצרכים של הציבור הפלורליסטי בירושלים, ציבור שתומכי “ירושלמים”, הם חלק ממנו. עופר ברקוביץ הוא המועמד היחיד שמייצג ערכים פלורליסטים ואנחנו נשמור עליו שלא ייכנע ללחצים וילך בדרכי ברקת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות