טראמפ: ‘טוב שאתם פועלים אגרסיבי, אנו 100% עם ישראל”

טראמפ ונתניהו נפגשו בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק • הנשיא: "ישראל תקיפה ואין לה ברירה אלא להיות תקיפה. ביבי, אנחנו איתכם" • נתניהו: "תודה על התמיכה המדהימה שהפגנת כלפי ישראל באו"ם - איש לא תמך בנו כמוך. שינית ההיסטוריה ונגעת בלב כולנו"
נתן פרל
י"ז תשרי התשע"ט / 26.09.2018 16:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר  (רביעי, שעון מקומי) עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

לבקשת נתניהו, הפגישה עם טראמפ מתקיימת בארבע עיניים. השניים נפגשים בשולי העצרת הכללית של האו”ם, בה נאם אתמול טראמפ. נתניהו צפוי לנאום מחר.

בפתח הפגישה אמר הנשיא טראמפ: “אני רוצה שישראל תדע שאנחנו איתה במאת האחוזים. ביבי, אנחנו איתכם”.

הוא הוסיף: “נהדר תמיד להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ויש לנו כמובן הרבה על מה לדבר. ראש הממשלה הודה לי על העברת השגרירות בירושלים. זה היה צעד שנוי במחלוקת שהפך להיות משהו מאוד חיובי. יש לציין שנעשתה התקדמות משמעותית ביחסי המדינות בנושאים רבים.

טראמפ רמז כי נושא השיחה המרכזי בין השניים יהיה המתיחות בין ישראל ורוסיה: “אנחנו מאוד בעד הצעדים שישראל נוקטת כדי להגן על עצמה. אלו צעדים אגרסיביים וטוב שישראל פועלת באופן אגרסיבי. נדבר על נושאים צבאיים והגנתיים”.

אחד העיתונאים שאל את טראמפ האם ישוחח עם ראש הממשלה על תוכנית השלום שלו.

“אנחנו עובדים על התוכנית ומתקדמים בנושא”, השיב הנשיא, “הרבה דברים טובים מתרחשים, במיוחד הסרת עניין העברת השגרירות מסדר היום. זה אומר שישראל תצטרך גם היא לעשות משהו למען הצד השני. החלום שלי הוא לסיים את התהליך בין ישראל והפלסטינים במהלך הקדנציה הראשונה שלי לא השניה…”

בתשובה לשאלת הפרשנית המדינית של ‘החדשות’, אמר טראמפ כי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון ש”יעבוד הכי טוב כרגע” – והוסיף: “אני אוהב את הפתרון הזה.  אינני יודע מה חושב עליו נתניהו אבל אני מאמין שהוא חושב כמוני”.

ראש הממשלה  פנה בפתח הפגישה לנשיא ואמר: “תודה על התמיכה המדהימה שהפגנת כלפי ישראל באו”ם – איש לא תמך בנו כמוך. זו הפעם הראשונה שאנחנו נפגשים מאז העברת השגרירות לירושלים. שינית את ההיסטוריה ונגעת בלב של כולנו. על העולם להבין שישראל תמשיך לעשות כל מה שצריך כדי להגן על עצמה מהתוקפנות האיראנית בסוריה ובלבנון”.

נתניהו הוסיף כי ישראל זוכה לתמיכה מלאה של ממשל טראמפ בנוגע לזכותה להגן על עצמה מפני כל איום. “הברית בין ישראל וארה”ב מעולם לא הייתה חזקה יותר ואני מצפה לדון עם הנשיא בנוגע לביטחון המשותף של שתי האומות ובשלום באזורנו”.

טראמפ, נתניהו

צילום: אבי אוחיון, לע”מ

לפי דיווח ב’החדשות’, את הפגישה צפוי נתניהו לנצל לעצירת העברת מערכת הטילים המתקדמת S-300 לסוריה, מה שיאפשר לשמור על חופש פעולה מלא של ישראל באזור. לפי הדיווח, זהו הנושא שאמור לעמוד בראש השיחה בין שני המנהיגים.

נתניהו צפוי לנסות לרתום את הנשיא האמריקני, ולבקש ממנו להעניק מחווה לנשיא פוטין, עמו הוא שרוי ביחסים טובים במיוחד, מה שימנע הסלמה של היחסים בין המדינות.

לפי הדיווח, נראה שבארה”ב אכן נוטים לסייע לישראל, שכן היועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ, ג’ון בולטון, קרא לרוסיה לשקול שוב את העברת מערכות הגנה. לדבריו, איראן היא האשמה בתקרית ולא ישראל והמהלך הרוסי לצייד את צבא אסד במערכת המתקדמת מהווה “הסלמה משמעותית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות