השופט המליץ, המשטרה חזרה בה, וכתב האישום נגד גופשטיין בוטל

התביעה המשטרתית הגישה כתב אישום נגד יו"ר ארגון להב"ה בעקבות אירוע שהתרחש לפני כשנתיים בבניין כלל • אחרי שהשופט העיר שהאישום לא מבוסס, המשטרה חזרה בה • גופשטיין: שיפסיקו לעבוד לפי הגחמות של הרפורמים והשמאל
חיים טוויל
ט"ז תשרי התשע"ט / 25.09.2018 20:19

מכה למשטרה: התביעה המשטרתית חזרה בה בשבוע שעבר מכתב אישום שהוגש בחודש מרץ 2017 נגד יו”ר ארגון להב”ה בנצי גופשטיין.

כתב האישום הוגש בשל אירוע שהתרחש לפני כשנתיים בבניין כלל, במהלכו פוצצו גופשטיין ופעילים נוספים הקשורים ללהב”ה אירוע מוזיקלי שנערך בבניין כלל במרכז ירושלים, שלטענתם נשא אופי מיסיונרי.

בעקבות האירוע הגישה התביעה המשטרתית כתב אישום נגדו, בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

אלא שבמהלך הדיונים בתיק, העיר השופט לתביעה כי כתב האישום לא מבוסס מבחינה חוקית, מאחר שהאירוע בו השתתף גופשטיין לא היה בגדר התקהלות בלתי חוקית.  הוא המליץ לתביעה המשטרתית לחזור בה מכתב האישום.

בדיון שהתקיים בתיק בשבוע שעבר הודיעה התביעה המשטרתית כי היא מקבלת את ההמלצה ומבקשת לחזור בה מכתב האישום.

סנגורו של גופשטיין, עו”ד יצחק בם, הביע הסכמה, והשופט מחק את כתב האישום.

עו”ד יצחק בם: “הזכות לחופש ביטוי וחופש הפגנה נתונה לכל אזרח בישראל ופעילי להב”ה אינם יוצא מן הכלל. אני מברך על ההחלטה לחזור מכתב האישום ומקווה שהמסר שיצא מבית המשפט יגיע גם לדרגי השטח. כשלעצמי, אמשיך להגן בנחישות על חופש הביטוי וההפגנה”.

בנצי גופשטיין: “אני מברך על החלטת בית המשפט שהבהיר לפרקליטות שחופש הביטוי הוא ערך חשוב במדינת ישראל. אני קורא ליועץ המשפטי ולפרקליטות המדינה לעשות חשבון נפש ולהפסיק לעבוד לפי הגחמות של הרפורמים והשמאל. אמשיך לפעול נגד המיסיון ובעד הצלת בנות ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות