הוארך מעצרו של העיתונאי הספרדי שדרס את המוסיקאי החרדי – וברח

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את ערעור המשטרה והאריך ביומיים את מעצרו של העיתונאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה, שדרס למוות בכיכר פריז את חיים זימרה טוקצ'ינסקי ז"ל - מלחין, פסנתרן ומוסיקאי
חיים טוויל
ט"ז תשרי התשע"ט / 25.09.2018 12:42

בית המשפט המחוזי בירושלים האריך היום (שלישי) ביומיים את מעצרו של העיתונאי הספרדי חוליו דה לה גווארדיה, החשוד שדרס למוות  בליל החג בכיכר פריז בירושלים את חיים זימרה טוקצ’ינסקי ז”ל – ולאחר מכן נמלט מהמקום.

בכך התקבל ערעור המשטרה על החלטת בית משפט השלום בעיר מאמש לשחררו למעצר בית.

דה לה גווארדיה, ששמו הותר היום לפרסום, הוא עיתונאי ספרדי העובד בישראל. הוא אותר כשעה וחצי לאחר התאונה, שהתרחשה לאחר חצות של ליל  חג הסוכות.

חיים זימרה טוקצ’ינסקי ז”ל,  הולך הרגל שנהרג, היה  מלחין, פסנתרן ומוסיקאי.

טוקצ’ינסקי, בן למשפחה חרדית מקריית מוצקין, נחשב למוסיקאי מחונן ופנסתרן בחסד עליון שעתידו היה לפניו.

ד”ר מיכאל וולפה שלימד את טוקצ’ינסקי באקדמיה בירושלים, אמר: ”קהילת המוסיקאים בארץ איבדה את אחד מבניה המופלאים והמבטיחים”.

המלחין בוריס לבנברג ספד לתלמידו: ”חיים טוקצ’ינסקי ז”ל היה אחד התלמידים האהובים והכישרונים שלי בקונסרבטוריון קריית מוצקין. למד ממני קומפוזיציה ואחר כך הוא המשיך ללמוד הלחנה באקדמיה בירושלים. המורה שלו שם, מלחין ישראלי מצוין ומורה מבריק ד”ר מיכאל וולפה אמר לי אישית פעם שהוא לא זוכר שמישהו במבחן סיום באקדמיה בירושלים בקומפוזיציה היה כל כך מוצלח כמו חיים”.

בבדיקת ‘נשיפון’ שהמשטרה ערכה לנהג הפוגע, נמצאה בדמו כמות אלכוהול הגבוהה פי שלושה מהמותר. למרות זאת, בדיון שנערך אתמול בלילה הורה בית משפט השלום לשחררו למעצר בית, שאותו אמור היה להעביר בבית סגן הקונסול הספרדי בבירה – אך עיכב את ביצוע ההחלטה עד לערעור המשטרה.

מהמשטרה נמסר: “חקירת המשטרה נמשכת ומהחקירה מתחזק החשד כי החשוד נהג ברכב הפוגע בהיותו בגילופין ועל פי החשד הפקיר את האדם בו פגע ונמלט מהמקום, ולאחר כשעה וחצי נתפס על ידי המשטרה באזור הר הצופים עת שחנה את רכבו בחניון רכבים”.

לפי דיווח ב’כאן’,  בחקירה התברר שהנהג הפוגע,  נסע באור אדום לפני שדרס את טוקצ’ינסקי ז”ל וכבר הורשע בעבר בגין עבירה זהה.

הלוויתו של טוקצ’ינסקי ז”ל תצא בשעה 15:00 מבית הלוויות שמגר בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות