הקרב על המועמד דן כהן: מרכסים תבוא רעת הפילוג בין ‘דגל’ לש”ס?

למרות שסעיף קטן בהסכם קובע כי על כל צד להסכים למועמד שמציב הצד השני, בש"ס מתעקשים להריץ את דן כהן - מועמד שרבני 'דגל' ברכסים מתנגדים לו • האם 'דגל' תריץ מועמד נגדי? ומה יעשה אריה דרעי?
ט"ז תשרי התשע"ט / 25.09.2018 13:17

בעוד בערים החרדיות במרכז הארץ נראה כי הברית בין דגל וש”ס עולה יפה, נראה כי דווקא המועצה הצפונית השקטה רכסים עלולה להוביל את שני הצדדים לצרות.

בין שתי התנועות, שבוחריהן מרכיבים את אוכלוסיית היישוב, יש הסכם, לפיו יתמודדו ברוטציה בכל קדנציה. אלא שסעיף קטן בהסכם קובע כי על כל צד להסכים למועמד שמציב הצד השני.

מכאן, הפלונטר רק מתחיל.

ב’דגל’ טוענים, כי דן כהן – המועמד שש”ס מציבה לא מקובל עליה. טוב, לא בדיוק לא מקובל על קודקודי ‘דגל’, אבל על רבני העיר, בעיקר האשכנזים, ובראשם התנגדות הרב ברנדס.

בש”ס אומרים – לא גורם רשמי: ‘גם אצלנו היו בסיבוב הקודם  קולות שלא לתמוך באיצ’ה רייך, אבל אמרנו לכולם – זה המועמד של דגל, נכבד זאת. אז כעת, צריך לכבד את המועמד שלנו’.

מאחורי הקלעים מתבצעים מהלכים די משמעותיים וביניהם, שיגור בכיר בש”ס לנסות ולדבר עם רבני רכסים; במקביל – מתוכננת הגעת חלק מרבני רכסים אל הגר”ח קניבסקי, בניסיון לשכנעו להתיר ל’דגל’ להתמודד בנפרד על ראשות העיר, במקביל לריצה של  דן כהן מש”ס.

נכון להיום, איצ’ה רייך, ראש העיר המכהן, נחוש לרוץ בכל הכוח לראשות העיר, כאשר במקביל נחוש יו”ר ש”ס אריה דרעי להריץ את דן כהן לראשות – מטעם ש”ס.

גורם בכיר בעיר אומר לחרדים 10: “צריך להבין שדן כהן מקושר מאוד. אחד המחותנים שלו הוא יגאל רווח מפרסום אפיקים, מי שעבד שנים עם ש”ס במערכות בחירות, מחותנת נוספת שלו היא עליזה אוזן, הרל”שית של שר הדתות דוד אזולאי ובעלת השפעה רבה בש”ס. לכן, ש”ס מחוייבת לו”.

מצד שני, “לא ממש הגיוני שדרעי מריץ מועמד נגד המועמד של דגל ושל גפני, כשהם בברית. לכן, יש הטוענים שדרעי אמר למקורביו שהוא יודע שהוא יפסיד ברכסים, ובכל זאת ירוצו בנפרד. יתכן, שזה נועד לרצות את דן כהן. מצד שני, יש קריצת הסכמה לכיוונו של גפני, תוך אישור שיריץ את רייך במקביל. דרעי מחויב למהלך של הרצת דן כהן (לכן הזיז את נתי חייק, נציג מוערך מאד ברכסים, לחיפה) – אבל  הוא לא מחויב לתוצאה.

“צריך לזכור שרייך היה טוב מאוד לש”ס. בתקופתו הוקמה כיכר הרב עובדיה יוסף, אבל זהו רק דבר קטן יחסית למהלכים המתואמים שלו עם ש”ס לכל אורך הקדנציה. אין לש”ס שום סיבה להתלונן על התקופה הזו”.

ביום חמישי, עם סגירת הרשימות והמועמדים לראשות העיר, נדע האם העיר המנומנמת הצפונית הולכת לקראת סערה, שתזכיר את סערת אלעד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוחרי בקר ועגלים
    25/09/2018 19:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. סוחרי בקר ועגלים