רבנים בדקו ואישרו שנתניהו ינחת בניו יורק ביום טוב שני’

משלחות ארה"ב וישראל לאו"ם בוחנות אפשרות: ראש הממשלה יישב לצידו של הנשיא טראמפ בדיון המיוחד שיוזם הממשל האמריקני בישיבת מועצת הביטחון • נתניהו ינאם בעצרת הכללית ביום חמישי • 30 ראשי מדינות ושרי חוץ ביקשו להיפגש עם נתניהו - אבל אין לו זמן
נתן פרל
י"ד תשרי התשע"ט / 23.09.2018 10:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ימריא במוצאי החג (שני) לעצרת האו”ם השנתית בניו יורק.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, ההכנות לביקור של נתניהו באו”ם כללו לא מעט תיאומים הלכתיים, שכן נתניהו ינחת בניו יורק ביום שלישי – ‘יום טוב שני של גלויות’. נתניהו אמנם אינו מחויב, על פי ההלכה, לשמור את החג שכן הוא תושב ישראל, אולם קיים עדיין דין ‘מראית עין’.

לפי ‘ישראל היום’, “גורמים שהיו מעורבים בהכנת הביקור אמרו כי הדבר נבדק ואושר על ידי רבנים וגם בעבר ראשי ממשלה טסו במועדים אלה”.

נתניהו ימריא לישראל מיד בצאת השבת, על מנת לנחות בארץ לפני כניסת חג שמחת תורה.

על פי לוח הזמנים המתוכנן כרגע, נתניהו ינאם בפני העצרת ביום חמישי בלילה ובמשלחת ישראל באו”ם פועלים להקדים את האירוע.

ביום רביעי ייפגש נתניהו עם נשיא ארה”ב דונלד טראמפ לפגישה שתוכננה מראש. באותו יום טראמפ ינהל את ישיבת מועצת הביטחון של האו”ם שתעסוק בהטלת עיצומים חדשים על איראן.

העיתון מדווח עוד, כי ראש הממשלה עשוי לסייע לנשיא דונלד טראמפ לנהל את ישיבת מועצת הביטחון של האו”ם, המתוכננת ליום רביעי הקרוב.

במשלחת האמריקנית לאו”ם ובמשלחת הישראלית נבחנת בימים אלו אפשרות זו. טראמפ, שפרש בחודש מאי האחרון מהסכם הגרעין עם איראן, צפוי להתמקד בדיון בהגברת הלחץ על הרפובליקה האסלאמית, לגנות את תוקפנותה באזור ולדון בהשלכות הפרישה מההסכם.

כמדי שנה, נתניהו צפוי לפגוש בשולי העצרת מנהיגים אחרים מהעולם:  30 ראשי מדינות ושרי חוץ פנו למשרד החוץ ולמטה לביטחון לאומי בבקשה להיפגש עם נתניהו במסגרת עצרת האו״ם. הבקשות נבחנות, אך בלשכת נתניהו אומרים כי מפאת לוח הזמני הקצר, ברור שאי אפשר יהיה להיענות לכולן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות