הרב שמואל אליהו: “מי שמשלם על לולב מעזה – משלם כסף למחבלים”

רבה הראשי של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, קורא לרבנים שלא להעניק הכשר ללובים המיובאים מרצועת עזה: "אסור לתת פרנסה לרשעים של עזה על חשבון החקלאים תושבי הדרום שסובלים מהרדיפה שלהם"
יוסף גרינבוים
י"א תשרי התשע"ט / 20.09.2018 11:54

הגאון רבי שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, פרסם הבוקר (חמישי) קריאה לרבני ישראל שלא להעניק תעודות הכשר ללולבים המיובאים מרצועת עזה, תחת הכותרת: “לולבים מעזה – מצווה הבאה בעבירה”.

בקריאתו כתב הרב אליהו: “אני קורא לכל חברי הרבנים לא לתת כשרות ללולבים שמקורם בעזה. יש מספיק לולבים שמקורם בישראל, וחובה עלינו לסייע לחקלאים הישראלים ולא לחקלאים העזתיים שהם או אחיהם או בניהם שורפים את שדות החקלאים היהודים בדרום”.

רבה של צפת הוסיף: “מי שמשלם על לולב מעזה – משלם כסף לרשעי עזה. כל שקל שאתה שוקל לידי המוכר היהודי מגיע בחלקו לרשעים הללו”.

הרב אליהו קבע: “אסור לקנות מהם מחוט ועד שרוך נעל. אסור לקנות מאנשים שיורים טילים ורקטות על שדרות, אשקלון או באר שבע. אסור לקנות מאלה שחופרים מנהרות שמטרתם לחטוף חיילים או לפגוע בגני ילדים”.

הרב אליהו הפציר: “אנחנו לא יכולים לקיים את מצוות הלולב בהתעלמות מאחינו שבדרום. אסור לתת פרנסה לרשעים של עזה על חשבון החקלאים תושבי הדרום שסובלים מהרדיפה שלהם. זה מאמץ קטן – תעשו אותו במיוחד לקראת חג הסוכות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איפכא מסתברא
    21/09/2018 01:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כשהם פחות מורעבים- הם פחות מסתכנים

  2. כשהם פחות מורעבים- הם פחות מסתכנים
    21/09/2018 01:35
    איפכא מסתברא
  3. כשהם פחות מורעבים- הם פחות מסתכנים