13 חודשי כלא ליועץ שזייף מסמכים כדי שלקוחותיו יקבלו משכנתאות

היועץ זייף בשורת מקרים תלושי שכר ותדפיסי חשבון בנק על מנת לאפשר ללקוחותיו לקבל משכנתאות • לפי כתב האישום, ללא זיוף המסמכים לא היה עולה בידי הלקוחות לקבל את ההלוואות • בית המשפט גזר עליו 13 חודשי מאסר בפועל
חיים טוויל
ח' תשרי התשע"ט / 17.09.2018 16:08

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שני) 13 חודשי מאסר וקנס כספי בסך 15 אלף שקלים על אליהו מלכה, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בגין 20 עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים בנסיבות מחמירות, עבירות מסים ועוד.

על פי כתב האישום בו הודה, זייף היועץ בשורה של מקרים מסמכים שונים במטרה לאפשר ללקוחותיו לקבל משכנתאות מבנקים שונים.

המסמכים אותם זייף היועץ היו תלושי שכר ותדפיסי חשבון בנק, אשר זויפו במטרה להוכיח לבנק כביכול כי ללקוחותיו היכולת להחזיר את הלוואות המשכנתא אותן הם מבקשים ליטול.

במרבית המקרים אליהם התייחס כתב האישום, ללא זיוף המסמכים לא היה עולה בידי הלקוחות לקבל את ההלוואות מהבנקים.

בתמורה לפעילותו שילמו לו לקוחותיו שכר טרחה, למעלה מ-109 אלף שקלים.

בנוסף הורשע יועץ המשכנתאות בעבירות מס לאחר שלא דיווח למס הכנסה על הכנסותיו מפעולותיו כיועץ משכנתאות, וכן על הכנסותיו מהשכרת דירות.

בגזר הדין ציין השופט, סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים: “במעשי המרמה שביצע הנאשם כלפי הבנקים הוא פגע במרקם החיים הכלכלי, בחופש הבחירה והפעולה של הבנקים ובאמון המתחייב בין המוסדות הפיננסיים לבין הציבור. פגיעה מסוג זה עלולה להביא לבחינה קפדנית וממושכת יותר של בקשות המוגשות לגורמי המימון במשק, וכתוצאה מכך לייקור עלויות המימון ולהכבדה בירוקרטית נוספת על ציבור הלווים התמימים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות