ביהמ”ש המחוזי הכיר בגיור שנערך על ידי בית דין פרטי

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע בפסק דין הצהרתי כי גיור שנערך בבית דין אורתודכסי פרטי בהובלת רבנים מהציונות הדתית יזכה ברישום 'יהדות' במרשם האוכלוסין • הגיור נערך בבית דין של 'גיור כהלכה', רשת בתי דין עצמאיים בהנהגת בכירי הרבנים בציונות הדתית
קובי פינדרוס
ד' תשרי התשע"ט / 13.09.2018 10:46

החלטה היסטורית ושנויה במחלוקת: בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי גיור שנערך בבית דין של “גיור כהלכה” – בית דין אורתודכסי פרטי בהובלת רבנים מהציונות הדתית – יזכה ברישום יהדות בסעיף הלאום והדת במרשם האוכלוסין.

השופט פרקש כתב בפסק הדין כי הוא, “נענה לבקשה וניתן בזאת פסק דין הצהרתי, כי לאור הליך הגיור שעברה המבקשת היא יהודייה לצורך רישומה כיהודייה בפרטי הדת והלאום במרשם האוכלוסין”.

סוגיית הגיורים העצמאיים עומדת לדיון בועדה בראשות שר המשפטים לשעבר משה ניסים, שאמורה להציג מסקנות לקראת חקיקת חוק גיור, שיכריע לגבי הכרה בגיורים שנערכו בבתי דין עצמאיים.

לאחר שהועדה נקלעה למשבר פוליטי הודיעה המדינה לבית המשפט כי “לפנים משורת הדין” ובשל “תקופת הביניים בה אנו מצויים בהקשרו של דו”ח ועדת ניסים”, היא מסירה את התנגדותה ומותירה את ההכרעה לשיקול דעת בית המשפט.

הגיור נערך בבית דין של ‘גיור כהלכה’, רשת בתי דין עצמאיים בהנהגת בכירי הרבנים בציונות הדתית, ובהם רבני ערים, יישובים וראשי ישיבות, ובנשיאות הרב נחום רבינוביץ’, מזקני רבני הציונות הדתית וראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים.

אב בית הדין בהרכב של “גיור כהלכה” בו בוצע הגיור היה הרב יהודה גלעד, רב הקיבוץ ‘לביא’ וראש ישיבת הקיבוץ הדתי במעלה גלבוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות