העגונה: “עשו הכל מאחורי הגב שלי. מה זה יעזור לי כתב אישום פלילי?”

כתב אישום פלילי הוגש נגד מעגן שיושב בכלא כבר 17 שנה בגלל סירובו לתת גט לאשתו • אבל האישה העגונה בכלל ביקשה לאחרונה לסגור את התיק נגד בעלה ולשחרר אותו מיד: "אם במשך 17 שנה הרבנות לא מצאה פתרון כדי לשחרר אותי מעגינותי, מה יעזור שהוא ימשיך לשבת בכלא?"
חיים טוויל
ג' תשרי התשע"ט / 12.09.2018 20:37

לראשונה בהיסטוריה הוגש בימים אלה כתב אישום פלילי לבית המשפט השלום בירושלים נגד סרבן גט היושב בכלא כ-17 שנים, בגלל סירובו לתת גט לאשתו.

כתב האישום הוגש  בהמשך להנחיית פרקליט המדינה, לפיה ניתן לפתוח בהליכים פליליים כנגד סרבנות גט, בכפוף לאישורו של בית הדין כי ההליך לא יפגום בכשרות הגט. זו הפעם הראשונה שבבתי הדין הרבניים פעלו במסגרת הנחיה זו.

עם זאת, הגשת כתב האישום נגד הבעל בעיתוי הנוכחי מעוררת שאלות, משום שרק לאחרונה הגישה האישה בקשה לסגור את התיק בבית הדין הרבני נגד בעלה – מה שצפוי היה להוביל לשחרורו המיידי.

“שאלו אותי במשטרה האם אני מעוניינת בהליך פלילי”, סיפרה האישה בשיחה עם יקי אדמקר בוואלה. “אמרתי להם שלא. אם במשך 17 שנה הרבנות לא מצאה פתרון כדי לשחרר אותי מעגינותי, מה יעזור שהוא ימשיך לשבת בכלא? המשטרה ובתי הדין עשו הכל מאחורי הגב שלי. ראית פעם אדם שיצא מכלא והפך לאדם טוב יותר?”

מדובר באחד ממקרי העיגון הקשים ביותר שהיו בישראל:  האיש יושב במאסר בשל סרבנותו במשך למעלה מ-17 שנים – תקופה שהיא הארוכה ביותר כיום לישיבה ממושכת בכלא, בגין סרבנות גט. בזמן שהותו מאחורי סורג ובריח הוטלו עליו סנקציות חריפות בהן שהייה בבידוד ובצינוק ושלילת אוכל כשר למהדרין – זאת במטרה להפעיל עליו לחץ שייתן גט לאשתו.

אבל כל הניסיונות לא הועילו.

“אני לא ביקשתי שהוא יהיה בכלא. ביקשתי לקבל גט”, אמרה האישה לאדמקר. “הכניסו אותו לכלא וככל שנתנו לו יותר עונשים הוא התנגד לתת לי גט. אז אפשר כבר להבין תוך 17 שנים שהשיטה הזו לא עובדת? אם יכניסו אותו לכלא בהליך פלילי, בסוף הוא ייצא משם אבל אני אמשיך לשלם את המחיר. הכעס שלו על כך שהוא יושב בכלא הולך וגדל מאוד, אז מה זה יעזור לי כתב אישום?”

היא הסבירה את בקשתה לסגור את התיק נגד בעלה בבתי הדין הרבניים כאמצעי נוסף לשנות את דעתו של בעלה.

“אני לא נביא ולא יכולה לדעת מה יקרה, אבל אולי הוא יירגע וירצה לתת לי גט?”, טענה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות