“ביקש להיות שהיד”: 35 שנות מאסר למחבל שפצע 2 שוטרים בירושלים

שנתיים לאחר הפיגוע ליד שער הפרחים בעיר העתיקה בירושלים, נשלח המחבל שדקר ופצע שני שוטרים, אחת מהן באורח קשה מאוד - למאסר ממושך • המחבל גם יפצה את השניים ב-330 אלף שקלים
חיים טוויל
ג' תשרי התשע"ט / 12.09.2018 10:37

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) 35 שנות מאסר על איימן כורד, המחבל שדקר שוטר ושוטרת מג”ב בשער הפרחים בירושלים בחודש ספטמבר 2016.

המחבל גם יפצה את השניים ב-330 אלף שקלים.

השוטרת ציפי יעקוביאן נפצעה באורח קשה מאוד בפיגוע והיא נותרה משותקת בעקבות הפגיעה הקשה. השוטר נפצע באורח בינוני.

המחבל, בן ה-22, תושב הכפר עקב, הואשם בשתי עבירות של ניסיון רצח.

בגזר הדין פסקו השופטים כי כורד החליט לבצע את הפיגוע על רקע אידיאולוגי. “האידיאולוגיה של כמיהה להפוך ל’שהיד’, אגב ביצוע רצח של אחרים – אשר הופכת את המוות למטרה, ואת הרוצח ל’קדוש’ ולדמות מוערכת, היא אידיאולוגיה רצחנית”, נכתב.

השופטים קבעו כי נסיבות ביצוע העבירות הן בדרגת החומרה המירבית. “בשל תכנון מוקדם והצטיידות מבעוד מועד בסכין ככלי רצח, ואגב הפגנת נחישות ואכזריות בכוונת הקטילה. הנאשם עקב אחר השוטרים, התנפל עליהם מאחור ודקר אותם…עד שמעוצמת הפגיעה נשברה הסכין.

“עונשו של הנאשם בגין שתי עבירות של ניסיון לרצח, והעבירה הנלוות של נשיאת סכין, הנו אכן חמור ויוצא דופן”, קבעו השופטים. “אך הוא מתחייב לנוכח הנסיבות החמורות ויוצאות הדופן של המעשים ותוצאותיהם הקשות”.

בכתב האישום שהוגש כחודש לאחר הפיגוע נכתב כי כורד החליט לבצע את הפיגוע לאחר שבן דודו נהרג באירוע ירי בחברון.

הוא כתב ‘צוואה’ בפייסבוק, בה הסביר את כוונותיו: “תדעו היטב שאני לא עוזב אתכם בגלל כעס עליכם, מות הקדושים קרא לי”. במכתבו ביקש שלא יתאבלו עליו וביקש מאמו שיערכו מסיבה לכבודו: “אני רוצה לשמוע קולולו”.

ב-19 בספטמבר לקח כורד סכין מטבח ונסע במונית לכיוון שער שכם בירושלים. שם הבחין בשני השוטרים ועקב אחריהם עד שער הפרחים. הוא התנפל על השוטר ודקר אותו בגבו העליון, ולאחר מכן הפיל את השוטרת ודקר אותה בצווארה מספר פעמים.

מעוצמת הדקירה, נשבר להב הסכין ונשאר בתוך גבה של השוטרת.

אחד השוטרים התעשת לאחר שהמחבל עזב אותו ועבר לדקור את חברתו – הצליח לשלוף את נשקו, לירות במחבל מספר כדורים ולנטרל אותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות