הלווית המתנדב נערכה באישון לילה בגלל שה’מאכער’ נעלם עם הכסף

משפחה שבנה, מתנדב מד"א בן 30, נפטר במהלך החג, מסרה 15 אלף ש"ח לידי אדם בעל חזות חרדית, שהבטיח לטפל בכל ענייני הקבורה • רק כשהגיעה שעת הקבורה התברר: האיש נעלם עם הכסף
חיים טוויל
ג' תשרי התשע"ט / 12.09.2018 10:05

דרמה לילית בהר המנוחות: במהלך חג ראש השנה נפטר בבית החולים ‘הדסה עין כרם’ צעיר כבן 30, מתנדב מד”א, בעקבות ניתוח שהסתבך.

לפי דברי המשפחה האבלה, ‘מאכער’ בעל חזות חרדית ניגש אליהם בבית החולים, הציע לטפל בכל ענייני הקבורה – ודרש סכום של 15,000 שקלים. המשפחה שילמה לו, לדבריה, את הסכום במזומן, והלוויה נקבעה לשעה 22:30 במוצאי החג, בהר המנוחות בירושלים.

בני המשפחה האבלה, לצד מאות חברים, שהגיעו ללוותו בדרכו האחרונה, המתינו בשעה שנקבעה לרכב ה’חברא קדישא’ שיגיע עם הנפטר, אבל ככל שחלף הזמן התברר – אין ‘חברה קדישא’ ואין נפטר.

מבירור שקיימו בני המשפחה עם הנהלת בית החולים ‘הדסה עין כרם’ התברר כי איש לא הגיע לקחת את גופת הנפטר, שנותרה מונחת בחדר המתים של המרכז הרפואי.

ניסיונות לאתר את האיש בידו הפקידו את הטיפול בקבורה ואת הכסף – לא צלחו ובני המשפחה הבינו כי נפלו קורבן בידי נוכל שנעלם עם הכסף.

הלוויה, דרמה

צילום: מדברים תקשורת

בשעת לילה התארגנו אנשי חברה קדישא ‘קהילת ירושלים’ במסירות, וגייסו את האנשים כדי לארגן את הלוויה בשעה 2:00 לפנות בוקר.

במקביל אנשי הצלה הפיצו הודעה וקראו לבוא ולחלוק לנפטר כבוד אחרון. “מה שעוד עצוב בסיפור הזה שרק מניין אנשים נשארו להמתין ללוויה.. עצוב ומזעזע”, כתבו. “הנפטר הוא מתנדב מד”א שכל חייו הקדיש להצלת חיים. מי שרוצה להתחיל את השנה עם מצווה גדולה שיגיע לחלוק לו כבוד אחרון”.

בני המשפחה יתלוננו במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות