בכיר מגלה ב’ניו יורק טיימס’: מרד בתוך הבית הלבן • טראמפ: בגידה

ה'ניו יורק טיימס' פרסם טור בעילום שם של בכיר בממשל, שמודה כי הוא חותר תחת הנשיא טראמפ • טראמפ: "אם הפחדן האנונימי הזה אכן קיים, ה'טיימס' חייב להעביר את שמו מיד!"
נתן פרל
כ"ו אלול התשע"ח / 06.09.2018 09:43

העיתון ‘ניו יורק טיימס’ פרסם הלילה (חמישי) טור בעילום שם, שנכתב לטענת המערכת על ידי בכיר בממשלו של הנשיא  טראמפ, שמעיד כי הוא ופקידים נוספים מהווים חלק “מתנועת ההתנגדות לנשיא שנמצאת בתוך הממשל”.

מערכת העיתון אינה מפרסמת כמעט מאמרים לא חתומים. ב’ניו יורק טיימס’ ציינו כי הפעם נענו לבקשת הכותב באופן חריג.

הנשיא טראמפ הגיב לטור: “אתם מאמינים לזה? טור דעה אנונימי ופחדני. אנחנו עושים עבודה נהדרת, הסקרים שלנו נהדרים ואף אחד לא יצליח להתקרב אליי בבחירות 2020 בגלל כל הדברים שהממשל עשה. עשינו יותר ממה שאנשים חשבו שאפשרי תוך פחות משנתיים”.

הנשיא הוסיף: “האם הפקיד הבכיר הזה באמת קיים, או שזו רק ‘נפילה’ נוספת של ה’ניו יורק טיימס’ עם עוד מקור מזויף. אם הפחדן האנונימי הזה אכן קיים, ה’טיימס’ חייב, למען הביטחון הלאומי, להעביר את שמו לממשלה מיד!”.

בהמשך צייץ הנשיא: “אני פועל ליבש את הביצה, והביצה מנסה להילחם בחזרה. אל תדאגו, אנחנו ננצח”.

לאחר מכן צייץ הנשיא את תגובתו תחת הכותרת: “הניו יורק טיימס הכושל!” והוסיף ציוץ נוסף, בו נכתב באותיות גדולות: “בגידה?”

בטור כותב הבכיר: “הנשיא טראמפ עומד בפני מבחן על נשיאותו, באופן שלא עמד בו נשיא אמריקני בעת הזאת. הבעיה שלו היא לא שהתובע המיוחד מתחזק, לא שחלק מהמדינה חלוקים על מנהיגותו, לא בשל האפשרות שמפלגתו תפסיד את הבית  – בחירות האמצע – לאופוזיציה. הבעיה – שטראמפ כנראה לא מבין לעומק – היא שרבים מהפקידים הבכירים בממשל שלו עובדים יום אחר יום כדי לסכל מבפנים חלקים מסוימים מהאג’נדה שלו, ואת חלק מנטיות הלב שלו. אני יודע – אני אחד מהם”.

לפי הבכיר עלום השם, הוא אינו נמנה על המפלגה הדמוקרטית ומניעיו הם לא פוליטיים גרידא.

לדבריו, “שורש הבעיה הוא חוסר המוסריות של הנשיא. כל מי שאי פעם עבד איתו יודע שהוא לא מחויב לשום עיקרון שמנחה את קבלת ההחלטות שלו. מהבית הלבן, דרך אגף המבצעים ועד סוכניות ממשל נוספות – בכירים מודים בשיחות סגורות שהם פשוט לא מאמינים שכך מתנהל המפקד העליון של הצבא. רבים מהם פועלים על מנת לבודד את המבצעים עליהם הם אמונים מגחמותיו של הנשיא”.

הוא הוסיף: “באופן פרטי ופומבי הנשיא מראה העדפה וחיבה לדיקטטורים ומנהיגים אוטורקטים כמו ולדימיר פוטין וקים ג’ונג און ובמקביל, מראה מעט מאוד הערכה לקשרים המחברים אותנו עם ידידותינו שגם חושבות כמונו בהרבה תחומים… ההתנהגות הבלתי יציבה של הנשיא הייתה הרבה יותר מדאיגה אם לא היו את אותם גיבורים אלמונים בבית הלבן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות