השרה איילת שקד: “הדבר היחיד שחסר בבג”ץ הוא שופט עליון חרדי”

שרת המשפטים בראיון מקיף ל'ידיעות אחרונות': "בג"ץ הוא כבר לא סניף של מרצ. הדמוקרטיה לא נחלשה, היא רק התחזקה" • "אם הבית היהודי לא תקבל מספר מנדטים דו־ספרתי, נתניהו יקים קואליציה עם השמאל"
אריה ריבקינד
כ"ו אלול התשע"ח / 06.09.2018 08:39

“בג”ץ הוא כבר לא סניף של מרצ. בעבר היו מגזרים שהרגישו שבג”ץ לא מייצג אותם. היום הוא מייצג את כולם. הוא יותר מגוון, יותר שמרן. הדבר היחיד שחסר בו הוא שופט עליון חרדי”, כך אומרת שרת המשפטים איילת שקד בראיון מקיף ל’מוסף לשבת’ של ‘ידיעות אחרונות’.

בראיון אומרת שקד: “השאיפה שלי הייתה להסיט את הספינה מהכיוון שאהרן ברק הוביל אליו, אל הכיוון השמרני. בבחירת השופטים הצלחתי לעשות זאת. לפני הבחירות קראנו לשנות את המדיניות של בתי המשפט – אני מיישמת את הדרישה הזאת בזכות היכולות הפוליטיות הגבוהות שלי”.

במהלך כהונתה של שקד מונו וקודמו 300 שופטים, כשליש מכלל השופטים במדינה.

“לא ספרתי כמה מביניהם דתיים וכמה חילוניים. קראתי את פסקי הדין שלהם ואת חוות הדעת עליהם והתייעצתי עם מי שמכיר אותם. הדבר החשוב ביותר הוא זהות השופטים. קידמתי אנשים שבתפיסת עולמם הם יותר שמרניים. הדמוקרטיה בתקופתי לא נחלשה, היא רק התחזקה”.

בראיון היא מעבירה מסר ברור לבוחרי הימין:  “יצחק שמיר הלך לוועידת מדריד כדי שיכירו באוטונומיה פלסטינית. אחר כך בא נתניהו והכריז שהוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית. כשלליכוד היו 40 מנדטים הוא הוביל להתנתקות ופינה את היישובים ברצועת עזה ובצפון השומרון.

“כשלבית היהודי היו רק שלושה מנדטים שוחררו יותר מאלף מחבלים בעסקת שליט. אני מקווה שהציבור יבין שאם הבית היהודי לא תקבל מספר מנדטים דו־ספרתי, נתניהו יקים קואליציה עם השמאל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות