השוטרים לשעבר ניסו לפרוץ למשרד רה”מ, שרים הוכנסו מכניסה צדדית

עשרות גמלאי המשטרה ושב"ס הפגינו במשרד ראש הממשלה נגד ההחלטה שתעניק תוספת שכר רק לאנשי הקבע והגמלאים של צה"ל • נתניהו סירב לבקשת אלשיך להשתתף בישיבת הממשלה
חיים טוויל
כ"ה אלול התשע"ח / 05.09.2018 15:55

גמלאי המשטרה והשב”ס הפגינו היום (רביעי) מול משרד ראש הממשלה בירושלים, במחאה על הצעת ההחלטה להעניק תוספת שכר לאנשי הקבע וגמלאי צה”ל בלבד – ולא למשטרה, שב”ס, שב”כ ומוסד.

המפגינים שיבשו את התנועה בכניסה לירושלים, הפריעו לתנועת כלי רכב והבעירו צמיגים ליד משרד ראש הממשלה.

בשלב מסוים הצליחו כמה מהמפגינים לפרוץ אל משרד ראש הממשלה – והמאבטחים הכריזו עוצר כניסות ויציאות.

שרי הממשלה הוכנסו למתחם דרך כניסות צדדיות.

המחאה נערכה במקביל לישיבת הממשלה, והמפגינים הבהירו כי היא מתבצעת בשמם של עשרות אלפי שוטרים, אנשי שב”ס וגמלאים שלא יכולים להתאגד.

על פי דיווח של חברת החדשות, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן פנה לשרי הממשלה והביע את התנגדותו להחלטה. ארדן הסביר כי משמעות ההצעה היא אפליה ו”יצירת אבחנה בין משרתים בגופי ביטחון שונים”.

“הצעת ההחלטה מנוגדת לעקרונות שהנחו את ממשלות ישראל בעשורים האחרונים בכל הנוגע לשכר משרתי וגמלאי גופי הביטחון, והיא נועדה לעקוף באופן בלתי ראוי את פסיקות בתי הדין לעבודה לצורך שיפור עמדות לקראת הכרעה בהליך משפטי תלוי ועומד”, אמר ארדן.

השא אמר עוד: “אני מגנה כל אלימות ופריצה בכוח למשרד ראש הממשלה – זה דבר חמור. מצד שני אני מקווה שההחלטה הצפוייה בעניין התנאים שלהם – ליטול מהם את התנאים – זה דבר שלא יעשה. ואני מקווה שהממשלה תשתכנע שלא לקבל את עמדת משרד האוצר”.

המפכ”ל ביקש אישית להשתתף בישיבת הממשלה כדי לדבר עם השרים, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לסירוב לבקשת ההשתתפות של המפכ”ל: “לישיבת הממשלה הוזמנו נציגי משרדי הממשלה בהתאם להמלצת השרים. מזכירות הממשלה נמנעת מלזמן לישיבות הממשלה גורמים בעלי עניין בהחלטותיה, ועמדותיהם מובאות במסגרת עבודת המטה הנעשית לפני הבאת הנושא לממשלה. את עמדת הגופים הביטחוניים יציגו נאמנה השרים הממונים ופקידי המשרדים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות