ביניש מזועזעת משקד: “ביטויים שלקוחים משיטות משטר אחרות”

נשיאת ביהמ"ש העליון לשעבר תקפה בחריפות את דברי שרת המשפטים על יחס בג"ץ לחוק הלאום: "אלו דברים קיצוניים, ועליית מדרגה בהתבטאויות נגד ביהמ"ש"
אריה ריבקינד
כ"ה אלול התשע"ח / 05.09.2018 09:25

 ממשיכים להשתלט: הנשיאה לשעבר של בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, תקפה הבוקר (רביעי) את דברי שרת המשפטים, איילת שקד, נגד בית משפט העליון.

בריאיון לתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’ התייחסה ביניש לאמירתה של השרה כי פסילה של חוק יסוד, כמו חוק הלאום, תהיה “רעידת משטרית” – ואמרה: “הרושם שלי הוא שיש פה חוסר הבנה מהי דמוקרטיה. אלו ביטויים שלקוחים משיטות משטר אחרות”.

עוד אמרה ביניש: “דברי שקד דברים קיצוניים, ועליית מדרגה בהתבטאויות נגד בית המשפט. בדרך כלל הביקורת על פסיקה מגיעה אחריה. כאן יש עתירות נגד חוק הלאום שתלויות ועומדות בפני בית המשפט, זה קו אדום שלא חוצים.

“לו ששופטי בית המשפט עומדים מול העם, אלו מושגים דמגוגיים למציאות לא קיימת, דברים קיצוניים מאוד שמנותקים מהמציאות שלנו”.

במהלך ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין בתל אביב אמרה אתמול שקד: “עמעום דמותו של העם בפסקי הדין של בית המשפט העליון הוא סופו של תהליך ארוך. תהליך העובר בעשורים האחרונים על מדינת ישראל ומשנה את משטרה ללא הכר.

“אם יקבע בית המשפט כי גם חוקי היסוד אינם חסינים מביקורת שיפוטית, תישלל מהעם האפשרות להשפיע על יצירת ההסדרים החוקתיים באמצעות נציגיו, ובכך יסיים העם את תפקידו במה שהיה עד כה שיטתנו הדמוקרטית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לבייניש יש ביטויים של ניאו נאצית גזענית חשוכה ורמאית גדולה
    08/09/2018 08:18
    חיים
  1. בייניש חלאת אדם