בריכה נפרדת ברהט? זילבר תצטרך להסביר למה לא מפסיקים המימון

ראשי ''עוצמה יהודית'' פנו למשנה ליועמ"ש דינה זילבר בדרישה למנוע את ההפרדה בין גברים לנשים בבריכה העירונית בעיר רהט • "אם בקריית ארבע לא ניתן לקיים בריכה בהפרדה בין נשים לגברים, גם ברהט לא יוכלו לקיים בריכה בהפרדה"
אריה ריבקינד
כ"ד אלול התשע"ח / 04.09.2018 14:07

ראשי תנועת עוצמה יהודית – ד”ר מיכאל בן ארי, עו”ד איתמר בן גביר ובנצי גופשטיין – פנו היום (שלישי) למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו”ד דינה זילבר,  בדרישה למנוע את ההפרדה בין גברים לנשים בבריכה העירונית בעיר רהט ולהפסיק את המימון לבריכה.

בימים האחרונים נפתחה בעיר רהט הבריכה העירונית הראשונה – אשר תפעל במתכונת מלאה של הפרדה בין גברים ונשים. ראש העיר רהט שלל את האפשרות לפתוח את הבריכה גם למשפחות, כך שגברים ונשים יוכלו להיכנס ביחד.

בפנייה מציין עו”ד בן גביר, כי אמנם התנועה בעד שחיה בבריכה נפרדת, וראשיה אכן מקיימים פעילויות ספורט נפרדות מנשים – אך הפנייה באשר לבריכה ברהט נעשית לאור המדיניות של המשנה ליועץ דינה  זילבר.

כזכור, זילבר מנעה קיום אירוע נפרד בכיכר מלכי ישראל בתל אביב במימון העירייה, ואף בעקבות התערבותה נמנע אירוע של סליחות – שוב בשם העיקרון שאין לעירייה לממן אירועים נפרדים לגברים לחוד ונשים לחוד.

עוד נכתב: “חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו התשנ”ב-1992 עיגן את זכותו של האדם, באשר הוא אדם, או שמא ייטב לומר בת אדם, לכבוד. פסיקת בתי המשפט פרשה בהרחבה את החוק וקבעה כי סוגים מסוימים של הפליה פוגעים אף בכבוד האדם ובכך הוענק לעקרון השוויון מעמד חוקתי על-חוקי”.

בן גביר, שפנה לזילבר בשם תנועת עוצמה יהודית, התייחס גם לדברים שנקבעו בדו”ח הצוות המשרדי לבחינת תופעת הדרת הנשים במרחב הציבורי של משרד המשפטים, והזכיר לזילבר כי רק לאחרונה קיבל בית המשפט את עתירת קבוצת משפחות בעיר קריית ארבע באשר למתן שעות ‘משפחה’ בהן תופעל הבריכה ללא הפרדה בין גברים לנשים, כאשר במהלך הדיון העירו השופטים הערות ולפיהם ברור כי לא יתירו התנהלות של שחיה נפרדת לנשים וגברים, מבלי לאפשר לזוגות משותפים לשחות אלה לצד אלה בבריכת שחיה, הממומנת מכספי משלם המסים הישראלי.

יו”ר עוצמה יהודית ד”ר בן ארי:”חוק הוא חוק ולא ניתן להפר אותו. הצביעות של השמאל הקיצוני וארגוני זכויות הנשים חוגגת, אך אנו נדאג לייחס שוויוני גם ברהט”.

עו”ד איתמר בן גבירי: “היה זה הנשיא אהרון ברק שקבע כי הגורם ההרסני ביותר לחברה היא תחושת חוסר השוויון. אם בקריית ארבע לא ניתן לקיים בריכה בהפרדה בין נשים לגברים, גם ברהט לא יוכלו לקיים בריכה בהפרדה. יש לקיים דין אחד לכולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות