דרמה בבנק הפועלים: שרי אריסון בדרך החוצה – תמכור את השליטה

שרי אריסון קיבלה היתר מבנק ישראל למכור את המניות בבנק הפועלים לכמה משקיעים ולא למשקיע אחד - וכבר בסוף השנה תחדל מלהיות בעלת השליטה
שייע קליין
כ"ד אלול התשע"ח / 04.09.2018 08:37

שרי אריסון, בעלת השליטה בקבוצת אריסון, הודיעה הבוקר (שלישי) כי בכוונתה למכור את אחזקותיה בבנק הפועלים, באישור בנק ישראל.

משמעות המהלך: אריסון תוכל למכור את מניותיה בבנק למספר משקיעים נפרדים, ולא להסתפק במשקיע בודד – כלומר, בסופו של התהליך לא יהיה בעל שליטה מוגדר בבנק הפועלים, בדומה למצב המתקיים כיום בבנק לאומי.

אריסון הסבירה בהודעתה, כי כבר לפני מספר חודשים פנתה לבנק ישראל בבקשה לבחון את האפשרות לבזר את השליטה בבנק, בעקבות סיום המגעים עם משקיעים מצפון אמריקה ולאחר שלא נמצאו שותפים אסטרטגיים נוספים להשקעה בבנק.

שרי אריסון מסרה היום: “בשנים האחרונות פעלתי לשלב שותף אסטרטגי ולהקטין את אחזקותי בבנק הפועלים. משלא נמצא שותף אסטרטגי להשקעה בסדר גודל כזה, ולאחר סיום המגעים עם המשקיעים מצפון אמריקה – פניתי לפני מספר חודשים לבנק ישראל בבקשה לבחון את האפשרות לקבלת אישור לביזור השליטה.

“הייתה לי הזכות להיות בעלת השליטה בבנק במהלך 21 השנים האחרונות. אני מאמינה בבנק הפועלים ורוצה להודות לחברי הדירקטוריון, להנהלה, לעובדים לדורותיהם ולציבור הלקוחות הנאמן. אני משוכנעת כי בנק הפועלים, מעמודי התווך של המשק הישראלי, ימשיך לפעול בהתאם לחזון של חירות פיננסית, לצמוח, לגדול ולשרת נאמנה את כלל לקוחותיו”.

בקבוצת אריסון מדגישים, כי אריסון ונציגיה בדירקטוריון לא נדרשו או התבקשו על-ידי אף רגולטור לפעול לקבלת היתר ההחזקה על כל היבטיו. הפנייה לבנק ישראל – נעשתה מיוזמת אריסון לפני כמה חודשים, בעקבות סיום המגעים עם המשקיעים מצפון אמריקה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות