החל ממוצ”ש: אסור לחלוטין לעשן במקומות ציבוריים

החל משבת ייאסר העישון במקומות ואירועים ציבוריים, כולל הפגנות, גני שעשועים, הופעות, כל אירוע שבו משתתפים מעל ל-50 איש המתקיים תחת כיפת השמים ואפילו במגרשים • הקנס הצפוי: 1,000 שקלים • אזרחים יוכלו לתבוע גם את הרשויות המקומיות אם לא ימלאו את חובתן
תמי גיל
י"ט אלול התשע"ח / 30.08.2018 18:23

החל מהשבת הקרובה יורחבו המקומות בהם נאסר לעשן:  פקחים מטעם הרשויות המקומיות, סדרנים בבתי החולים וגם המשטרה מוסמכים מעתה לתת דוחות בגובה 1000 שקלים למי שיפר את החוק ולא פחות מ-5,000 שקלים למחזיק במקום ציבורי.

לפי דיווח של מיטל יסעור בית-אור בישראל היום, הצו, שאושר בסוף חודש מאי בוועדת הבריאות ונכנס ב-1 בספטמבר לתוקף אוסר לחלוטין עישון בשורה של מקומות ציבוריים – כולל בחדרי עישון או פינות עישו – באלה המקומות: משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, בתי משפט, מועצות דתיות, בשטחי בתי חולים ומרפאות.

העישון נאסר גם בהופעות, כנסים, הפגנות וכל אירוע שבו משתתפים מעל ל-50 איש המתקיים תחת כיפת השמים, גני שעשועים, גני חיות, בריכות שחייה, מקומות בהם מתקיימת פעילות גופנית, כולל מגרשי כדורגל או כדורסל, ומתקני כושר שממוקמים באוויר הפתוח.

כמו כן, נאסר העישון בכניסות לגני ילדים ובחניונים תת קרקעיים או מקורים.

בצו נקבע כי הנהלות בתי חולים, מרפאות, משרדים ממשלתיים, חניונים, גני חיות ואירועים יהיו רשאים לקבוע אזורי עישון בטווח של 10 מטרים מהכניסה או היציאה, בתנאי שלא יהוו מטרד בחלקים אחרים של המקום ולא יהיו בתי מגורים.

לקראת כניסת הצו לתוקף, פנו מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ”ל השלטון המקומי שלמה דולברג לראשי הרשויות והזכירו להם את חובתם:

“ב-1 בספטמבר ‏ייכנס ‏לתוקף ‏צו ‏המרחיב ‏את ‏ההגבלות ‏על ‏העישון ‏במקומות ‏ציבוריים‏ שונים, ‏בין ‏השאר ‏גם ‏במקומות ‏הנמצאים ‏בהחזקת ‏הרשות ‏המקומית. המחוקק ‏הסמיך ‏את הרשויות ‏המקומיות לאכוף ‏את ‏החוק ‏למניעת ‏העישון ‏במקומות‏ ציבוריים (לצד ‏הסמכות ‏הנתונה ‏למשטרה ‏ולעובדי ‏משרד ‏הבריאות) וקבע שקנסות‏ שניתנו‏ על‏ ידי ‏פקחי‏ הרשות‏ יופנו‏ לקופת‏ הרשות”.‏

מיטל יסעור בית-אור מציינת בישראל היום, כי  המשמעות היא שאזרחים יוכלו לתבוע גם את הרשויות המקומיות כמחזיקות באותם מקומות ציבוריים, אם לא ימלאו את חובתן לאכוף את החוק.

עם זאת משרד הבריאות לא עשה קמפיין או פרסום ציבורי כלשהו על מנת להסביר את המהלך לציבור.

ממשרד הבריאות נמסר: “הצו לא שינה את מנגנון האכיפה או את תחומי האחריות, ולכן האכיפה תבוצע על ידי הפיקוח העירוני. הבעלים של מקום ציבורי נושא באחריות לעשות כל שניתן למנוע עישון בתחום המקום שבאחזקתו, בין השאר להציב שלטי איסור עישון, להסיר מאפרות, לדרוש ממעשנים בניגוד לחוק לחדול מהעישון ואף להתקשר לפיקוח העירוני לצורך זימון פקח”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות