“מים מזוקקים, חומר לניקוי גרפיטי”: אלו תירוצי המשגיח שהבריח סמים

המשטרה בודקת: כמה פעמים הביא משגיח כשרות ירושלמי סם מסוכן מצרפת? • המשגיח הודה כי הבריח לישראל שלוש פעמים • אבל החשוד השני הודה בשמונה משלוחים • כמה כסף הוא קיבל על כל יבוא וכמה שילם עבור הסחורה בצרפת?
חיים טוויל
י"ט אלול התשע"ח / 30.08.2018 15:25

שני גברים בשנות ה-40 לחייהם נעצרו כשברשותם 28 ליטרים של חומר GHB, הידוע כסם מסוכן.

בפעילות אכיפה יזומה שבוצעה על ידי המשטרה ורשות המכס, תחילה נעצר ביום שלישי בנתב״ג יעקב פרנקפורט, בן 46, כשבכליו מיכלים ובקבוקים שהכילו כמות עצומה של 28 ליטרים מהסם.

לפי דיווח של  מיכאל פרוסמושקין באתר ‘פוסטה’, בתשאול שנערך לו טען פרנקפורט, בעודו רועד ומגמגם, כי מדובר במים מזוקקים. בהמשך אמר כי סבר שמדובר בחומר שנועד לניקוי גרפיטי.

בשלב מסוים החליט פרנקפורט לשתף פעולה עם המשטרה, והעביר את הסמים, תוף שיתוף פעולה עם חוקרי ימ”ר ת”א, לחשוד השני בתיק: מנשה בן פורת, בן 40 מתל אביב.

ב’פוסטה’ מציינים, כי עד למתן גרסתו של פרנקפורט, החוקרים כלל לא ידעו על קיומו של בן פורת. בחקירה הם גילו גם שפרנקפורט, המתגורר בארץ בירושלים, עובד כמשגיח כשרות בצרפת.

נציג ימ”ר תל אביב, רס”ב גדי אבידן, אמר במהלך הדיון להארכת מעצרם של החשודים, כי פרנקפורט הציע לשתף פעולה עם המשטרה, ולכן “הגיע במונית בליווי שוטרים סמויים לביתו של בן פורת, קיבל את החומר, ששילם לפרנקפורט 10,000 שקל ולקח לעצמו את החומר”.

עוד ציין נציג היחידה החוקרת: “הכמות וההתנהגות וכל התפאורה מעידים רק כי מדובר בסוחרי סמים וביבואני סמים שלא מהיום עשו זאת. גם בחקירה פרנקפורט מודה שהוא עשה זאת שלוש פעמים, אך בן פורת אמר כי עשה זאת שמונה פעמים”.

בהקשר לכך ציין החוקר, כי סביר שהייבוא נעשה עשרות פעמים, היות שלפרנקפורט ישנן אינספור נסיעות לפריז הלוך חזור”.

בהקשר לנסיעותיו הרבות טען פרנקפורט כי הן בהקשר לעבודתו ואינן קשורות לחשד הנוכחי.

סם מסוכן

לטענת המשטרה, בן פורת הודה בחקירה כי פרנקפורט הביא לו שמונה פעמים סמים מחו”ל. לדברי החוקר, הוא גם שילם לו בכל פעם על כל יבוא כזה כ-20 אלף שקל.

בן פורת טען בחקירתו כי הוא מכור לסמים ומשתמש בהם על בסיס יום-יומי. כמו כן סיפר לחוקרים כי הוא מרוויח 300 עד 400 שקל לכל מכירה. פרנקפורט מצידו סיפר לחוקרים כי הסמים עלו לו 1,870 יורו, וציין כיצד והיכן רכש אותם.

בימים הקרובים מתכוונים בימ”ר תל אביב לבדוק את מכשירי הטלפון הניידים של שני החשודים, בניסיון להבין בכמה הזדמנויות בדיוק הם ייבאו סמים ולמי מכרו אותם.

בתום הדיון, לאחר שסנגוריהם של השניים, עורכי הדין יוסי פרידמן ואייל אבולפיה, עתרו לשחרורם למעצר בית, השופטת סיגל רסלר זכאי הורתה על הארכת מעצרם עד 31 באוגוסט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא ברור: הרי אסור להעלות נוזלים יותר מ100 סמק
    30/08/2018 17:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לבקבוק ,האם לא ביצעו שיקוף לפני הטיסה? אם כך סכנה גדולה מפיגועים.