גלנט: “קבר יוסף, בעת הזו נמצא בבידוד מסוים, אבל עוד חזון למועד”

כוח צה"ל שאבטח כניסת מתפללים יהודים לקבר יוסף בשכם ירה לעבר רכב פלסטיני שהאיץ לעברו: הפלסטינים טוענים שיש מספר פצועים • בזמן התפילות: מחבלים השליכו בקבוק תבערה
חיים טוויל
י"ז אלול התשע"ח / 28.08.2018 10:05

הלילה (שלישי) התקיימה כניסת מתפללים למתחם קבר יוסף בעיר שכם.

לוחמי צה״ל וכחות מג״ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי אבטחו את כניסתם של כ-750 מתפללים.

זמן קצר לפני כניסת המתפללים, לוחמים שנכנסו לעיר שכם במטרה לאבטח את האזור זיהו רכב פלסטיני שהאיץ לעברם וביצעו ירי לעברו. אין נפגעים לכוחותינו.

מתחקיר ראשוני עולה כי לא היו נפגעים פלסטינים מירי באותו האירוע.

במקום התפתחה הפרת סדר. הפלסטינים דיווחו כי ישנם כמה פצועים מהירי, בהם אחד שנפצע באורח בינוני עד קשה.

בזמן התפילות, מחבלים השליכו בקבוק תבערה לעבר כוח אשר אבטח את ציר כניסת המתפללים, אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק.

בין הנכנסים הלילה היו גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שר השיכון גלנט, מ”מ ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון, והרב הראשי הספרדי של אוסטריה הרב יצחק ניאזוב.

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט אמר: “אני שמח שנפלה לידי הזכות להגיע לקבר יוסף. אין דבר יותר סמלי בעיני מכך שאדם בארץ ישראל יכול לגעת בכפות ידיו בקברו של יוסף, כמו גם בקבר רחל. יש לעניין הזה משמעות עמוקה ביותר שמחברת בין ההווה של היום, לבין החוויות שעיצבו את עם ישראל בעבר. החל מלפני אלפי שנים ועד ימינו אנו.

“התופעה של מדינה ועם שקם לתחיה, אחרי גלות ממושכת, חוזר ונאחז בארץ אבותיו, התופעה הזו היא תופעה ללא תקדים. אין מקום יותר חשוב להגיד את זה מקבר יוסף. אני מודה לראש מועצת שומרון שיזם את הביקור, ומשמר את השלהבת הזו, של הקשר בין הציבור היהודי, בעולם בכלל ובארץ ישראל בפרט, לבין המקום הזה, שבעת הזו נמצא בבידוד מסויים, אבל עוד חזון למועד”.

השר גלנט הוסיף: ״המתיישבים ביהודה ושומרון הם ביטוי וסמל להצלחתו של המפעל הציוני. צריך להגיד בקול חזק וברור: מימוש הציונות בארץ ישראל הוא ההתיישבות ביהודה, שומרון, בקעת הירדן, הערבה, הנגב והגליל, בכל מקום שבו יש התיישבות ויש חקלאות יהיה גם ביטחון”.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: “הכניסה לקבר יוסף, תמיד’מלווה ברגשות מעורבים: שמחה על הקרבה ליוסף הצדיק, עצב על הכניסה שנאלצת להיות בלילה בחשכה כגנבים. הגיע הזמן שמדינת ישראל תשוב לקודשיה. לקבר יוסף. שממשלת ישראל תקבל החחטה אמיצה, ותממש את זכותה על הארץ הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות