זייברט: נפסיק את שת”פ עם הרכבת, ננקוט נגדה צעדים

עיריית ב"ב במתקפה: "דורשים כי שום עבודה לא תתבצע בשבתות ובחגי ישראל" במתחם 'הרכבת הקלה' • "מעולם לא עלה על דעת איש שחברה ממשלתית תפר הסכם כתוב וחתום" • על הטענה שהפסקת העבודות מהווה סכנה - אומרים בעירייה: בדקנו, אין לכך כל בסיס
יוני גרין
ט"ז אלול התשע"ח / 27.08.2018 20:40

הקרב על השבת: לאחר שבתחנת הרדיו גלי צה”ל נחשף ביום חמישי האחרון כי שתי מכונות כרייה של הרכבת הקלה בגוש דן עובדות במהלך שבתות אלה בבני ברק – פרסמה היום (שני) עיריית בני ברק הודעה, לפיה היא “עומדת על דרישתה כי שום עבודה מכל סוג שהוא לא תתבצע בשבתות ובחגי ישראל במתחם עבודות של חברת נת”ע להקמת ‘הרכבת הקלה'” – וזאת במסגרת ההסכם שנחתם בין העירייה לבין החברה והממשלה כי לא יבוצעו עבודות כלשהן בשבתות ובחגי ישראל.

ראש העיר חנוך זייברט, “הביע את כאבו וצערו על עבודות חברת נת”ע באתרים שונים בשבתות ובחגים שיש בהן פגיעה חמורה ומזעזעת בקדושת השבתות והחגים”.

ראש העיר הדגיש את תמיהתו, לנוכח התכחשות חברת נת”ע להתחייבות שנחתמו, לפני כ-16 שנה, וגם בחתימתו מר גיל שבתאי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, לפיהן לא תתבצענה עבודות כלשהן מכל סוג שהוא בשבתות ובחגי ישראל להקמת ‘הרכבת הקלה”‘ במקרקעי העיר בני ברק.

 ראש העיר הוסיף: “מעולם לא עלה על דעתו של איש בעירייה שחברה ממשלתית תיתן יד להפרת הסכם כתוב וחתום לביצוע עבודות בשבתות ובחגים. העירייה, מצידה, תפעל בכל הדרכים החוקיות למניעתם של מעשים אלו”.

כתב חרדים 10 מציין כי זייברט מאיים, כי שיתוף הפעולה המקצועי, הטכני והארגוני עם החברה, המשתרע על תחומים רבים, מותנה בהקפדה על שמירת השבתות והחגים – ואלמלא כן, “לא יהיה מנוס מהפסקת שיתוף הפעולה”.

במכתבים של עו”ד יהודה ליבוביץ, היועץ המשפטי של העירייה ושל עו”ד יצחק מירון לגורמים העוסקים בתחום נכתב, כי בהתאם להוראות ההסכם שנחתם בין הצדדים, “תנאי מהותי ויסודי מבחינת העירייה, בהעניקה זכות שימוש במקרקעין לחברה לצורך ביצוע עבודות שונות הקשורות בהקמת הרכבת הקלה, היה איסור מוחלט על ביצוע כל פעילות במקרקעיה בשבתות ובמועדי ישראל, והדבר הובהר היטב במהלך המו”מ שקדם לכריתת ההסכם ולחתימתו בין העירייה ובין המדינה”.

בהמשך לכך, נכתב מטעם העירייה, כי “אם תתבצענה עבודות, או פעולות כלשהן בתחומי האתר והמקרקעין של העירייה בשבתות או בחגים – היא תראה בכך הפרה יסודית של ההסכם והיא תפעל לביטולו, ואף לנקוט צעדים חוקיים כנגד החברה.

אשר לטענות חברת נת”ע, כאילו הפסקת העבודות בשבתות ובחגים מסכנת מאן דהוא – אומרים בעירייה: “מבירור אצל מומחים במקצוע עלה שאין לכך כל בסיס, וכל הרצון לבצע את העבודות בשבתות ובחגים נובע מסיבות כלכליות ומהרצון לזרז את לוח הזמנים, וזאת על חשבון קדושת השבת שכה יקרה ומרכזית לעם ישראל, וכאשר כל הנתונים הללו היו ברורים בשעת חתימת ההסכם בין העירייה לחברה לאי ביצוע העבודות בשבתות ובחגים”.

בעירייה הוסיפו: “אשר לטענה תמוהה שעלתה מצד חברת נת”ע, שההסכם חל על מעל לקרקע ולא מתחת לקרקע, טענה זו חסרת בסיס, שכן כל מי שמכיר את חוק המקרקעין יודע כי הבעלות בשטח של קרקע מתפשטת בכל העומק שמתחת לשטח הקרקע”.

מסמך ההסכם בין העירייה לבין הממשלה:

הרכבת הקלה, בני ברק, הסכם

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות