ראשי ‘דגל’ בבית שמש נגד ‘הגבאים’: חותרים תחת הנהגת התנועה

במכתב יוצאים נציגי בתי הכנסת הליטאיים ונציגי התנועה בבית שמש נגד החתירה תחת הנהגת המפלגה • "מכתב תוקפני ומתלהם שנכתב על ידי בעלי אינטרסים שכביכול גבאי בתי הכנסת היו חתומים עליו, ובו דברים קשים נגד תנועת דגל התורה" • "דורשים שצרכי בני התורה בעיר ימולאו"
אריה ריבקינד
ט"ו אלול התשע"ח / 25.08.2018 22:57

מכתב גבאים? כעת מגיעה התגובה: ביום שישי פורסם מכתב ששיגרו בסוף השבוע 25 גבאי בתי כנסת בבית שמש, בו הם דורשים מחברי הכנסת של התנועה, לעצור את המו”מ מול ראש העיר משה אבוטבול ולהחזיר את ההכרעה על הריצה לראשות העיר לשולחנם של גדולי ישראל.

אלא שהערב (מוצאי שבת) מתפרסם -לראשונה בחרדים 10, מכתב נגדי, עליו חתומים מלבד נציגי הקהילות הליטאיות, גם שלושת נציגי התנועה בעירייה – שמואל גרינברג, משה מונטג וישראל סילברסטין. – בו הם מוקיעים את מה שהם מכנים החתירה נגד הנהגת המפלגה.

במכתב נאמר: “אנו נציגי הקהילות הקדושות בעיר בית שמש מתנערים מהמכתב התוקפני והמתלהם שנכתב על ידי בעלי אינטרסים שכביכול גבאי בתי הכנסת היו חתומים עליו, ובו דברים קשים נגד תנועת דגל התורה ובראשה היו”ר הרב משה גפני ועימו שלוחי דרבנן הרב אורי מקלב והרב יעקב אשר”.

עוד נכתב: “אנו סומכים את ידינו על תנועת ‘דגל התורה’ שהוקמה על ידי רבותנו מצוקי ארץ ומונהגת כיום על פי דעת תורה צרופה של מרנן מנהיגי הדור רשכבה”ג מרן שר התורה הגר”ח קנייבסקי, ועמו יחדיו מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין”.

בסיום מכתבם מתייחסים נציגי התנועה וכלל נציגי הקהילות למשא ומתן הקואליציוני וכותבים: “אנו דורשים כי צרכי בני התורה בעיר ימולאו, ובזכות יקבלו את המגיע להם”.

 

בית שמש, מכתב, דגל

 

במכתב ששיגרו בסוף השבוע שעבר “גבאי בתי הכנסת” – נאמר: “התכנסנו.. גבאי וראשי הקהילות בשכונות השונות בעיר בית שמש, מצביעי דגל התורה ההולכים לאורם של מרנן ורבנן גדולי התורה שליט”א, למחות בתוקף על התעלמות מהכוונת ורצון רבני דגל התורה בערינו, תוך עשיית מהלכים משונים הנוגעים לבחירות בבית שמש, דריסת כל היקר לנו, והתעלמות מצרכי בני התורה בעיר”.

הם הוסיפו: “אנו פונים אליכם לעצור בהקדם את המסחר הנעשה בצרכי הדת בעירנו.

“אנו דורשים כי צרכי בני התורה בעיר יובאו בפני מרנן ורבנן גדולי התורה שליט”א ע”י רבני דגל התורה בעיר – דבר שלא נעשה עד כה – על מנת שציבור בני התורה יקבל את המגיע לו”.

בית שמש, מכתב, גבאים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות