“אחרי בקבוק”: אלי בר זכאי שדרס את הנער בתל אביב מואשם בהריגה

כתב אישום הוגש נגד אלי בר זכאי בן ה-23 בגין הריגתו של הנער אילון שלו-אמסלם ז"ל בתל אביב - כמו גם מספר עבירות נוספות • הוא הואשם שנסע בעת היותו שיכור וניסה להסתיר זאת מהשוטרים • העונש על הריגה יכול להגיע עד ל-20 שנות מאסר
חיים טוויל
י"ב אלול התשע"ח / 23.08.2018 10:31

פרקליטות מחוז ת”א (פלילי) הגישה הבוקר (חמישי)  כתב אישום לביהמ”ש המחוזי בעיר נגד אלי בר זכאי, בן 23 מירושלים, בגין הריגתו של הנער בן ה-13 אילון-שלו אמסלם ז”ל, חבלה חמורה, נהיגה בשכרות, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט, ניסיון להשמדת ראיה ומהירות סבירה.

העונש על הריגה יכול להגיע עד ל-20 שנות מאסר.

55 עדים יזומנו למסור עדות במהלך המשפט ובהם גם דקלה, אמו של אילון ז”ל.

מכתב האישום, המגולל את התנהלות הנהג באותו לילה, עולה כי לאחר בילוי ממושך עם חבריו, דרש מהם בר זכאי להמשיך עמו למועדון נוסף. לאחר שסירבו, הלך לבדו לרכב ולא הסכים להקשיב לחברו שהזהיר אותו שלא לנהוג מפני שהוא שתוי. “אתה לא תצא לשלוותה, אתה תגיע לשם עם שלילה לכל החיים כפרה עליך”, אמר לו חברו.

במהלך השיחה השיב הנאשם: “אני אחרי בקבוק וודקה בלוגה אחי, אחרי בקבוק בלוגה בלבד”.

לפי כתב האישום, “סמוך לשעה 01:08, בדרכו למועדון, נהג בר זכאי ברחוב ש”י עגנון בתל אביב, מכיוון מזרח לכיוון דרום-מערב, בואך צומת הרחובות ש”י עגנון ואבן-גבירול בהיותו שיכור.

“המנוח וקטין נוסף המתינו בצומת לחילופי אור הרמזור להולכי רגל, מאדום לירוק. כאשר חברו של שלו-אמסלם עמד בסמוך אליו, הגיע הרכב שבו נהג בר זכאי אל הצומת במהירות גבוהה ביותר, תוך חריקת צמיגים צורמת, כשהוא ‘מזגזג’ ברכב מצד לצד.

“עם הגיעו לעקומת הכביש, במקום להאט ולהתאים את מהירות נסיעתו לתוואי הדרך ולנתיב הנסיעה המשורטט על גבי הכביש, המשיך הנאשם ועלה עם הרכב על המדרכה הממוקמת בחלקו המערבי של הצומת, ופגע חזיתית, בעוצמה רבה, במנוח ובקטין הנוסף. כתוצאה מעוצמת הפגיעה, הוטל המנוח למרחק של כ-26 מטרים והוא נפצע באורח אנוש”.

מלבד זאת, נטען בכתב האישום, כי בר זכאי אף שיבש את מהלך החקירה: “סמוך לאחר תאונת הדרכים, עם יציאתו של הנאשם מהרכב ההרוס, עוד בטרם פונתה גופת המנוח מהמקום, פעל הנאשם לשבש את מהלך החקירה, מתוך כוונה להסתיר מהמשטרה את אחריותו לתאונה בשל היותו שיכור. בעוד הנאשם בזירת התאונה, שוחח טלפונית עם הלל ואמר לו בלחש, כדי שלא ישמעו אותו האנשים שהיו במקום: ‘הלל תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים… הבן אדם פה גוסס… תבוא לפה מהר..’, וכל זאת בכדי להעלים את סימני האלכוהול מגופו באמצעות שתיית מים מרובים ככל הניתן, טרם בדיקת הינשוף המשטרתית לאיתור סימני אלכוהול”.

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות