עוד 11 חלו בקדחת הנילוס מיום א’: ‘מומלץ ללבוש שרוולים ארוכים’

במשרד הבריאות מדווחים על עוד נדבקים מתחילת השבוע: מספר החולים מתחילת השנה עומד על 68 • שבעה חולים מאושפזים במצב קשה, חלקם עם פגיעות מוחיות • מומחה למחלות זיהומיות במשרד הבריאות: "ממליצים שכולם ישתמשו באמצעי התגוננות דוחי יתושים וילבשו שרוולים ארוכים"
תמי גיל
י"א אלול התשע"ח / 22.08.2018 15:08

עוד עלייה במספר החולים בקדחת הנילוס: מאז תחילת השבוע, דווחו למשרד הבריאות על 11 מקרים נוספים של תחלואה בקדחת מערב הנילוס.

על פי הנתונים, כעת מדובר ב-68 מקרים מאז תחילת השנה, מתוכם 20 משוערים שעדיין לא אובחנו באופן ודאי.

אתמול הודיעו בבית החולים סורוקה בבאר שבע כי ביחידה לטיפול נמרץ פנימי מאושפז מטופל צעיר בן 18 בעקבות המחלה, כשמצבו מוגדר קשה מאד.

הוא הצטרף לעוד שישה חולים במצב קשה, חלקם עם פגיעות מוחיות. אחד מהם מאושפז בבית החולים איכילוב בתל אביב.

במשרד הבריאות אומרים, כי השוואת מספר החולים לממוצע השנים 2011 עד 2017 מראה על רמת תחלואה גבוהה משמעותית בחודשים יוני ויולי. בנוסף לכך, נצפתה עלייה גם במספר מקרי התחלואה בבעלי חיים בהשוואה לשנים האחרונות.

לפי נתוני משרד הבריאות, עד לתאריך 16 באוגוסט 2018 עולה כי נמצאו 38 יישובים שבהם אובחנה תחלואה בקדחת הנילוס בבני אדם. מבין החולים חמישה מאזור הצפון, 16 מאזור חיפה, 15 מתל אביב, שניים מאשקלון ואחד מאזור באר שבע והערבה.

עם זאת, העלייה העיקרית נצפית באזורי מישור החוף והשפלה.

במשרד הבריאות הדגישו, כי מכיוון שלא קיים כיום חיסון או טיפול ספציפי נגד קדחת מערב הנילוס – קיימת חשיבות רבה להימנעות מעקיצות יתושים ולהגביר את מאמצי הדברת היתושים באזורים שבהם נוטרה פעילות מוגברת של הנגיף ואת אמצעי ההגנה.

ד”ר אריק הס, מומחה למחלות זיהומית ובריאות הציבור במשרד הבריאות, קרא היום לציבור להתגונן: “אנחנו ממליצים שכולם ישתמשו באמצעי התגוננות דוחי יתושים וילבשו שרוולים ארוכים, במיוחד באזורים הנוגעים בקדחת מערב הנילוס”.

הוא הוסיף: “משרד הבריאות פועל יחד עם המשרד להגנת הסביבה כדי לנטר את היתושים”.

קדחת הנילוס היא מחלה נגיפית שמועברת על ידי עקיצת יתוש שבא במגע עם עופות נגועים. בצורתה הקלה מדובר במחלה דמויית שפעת והתסמינים שלה כוללים בדרך כלל חום, כאבי ראש, הרגשה כללית רעה, בחילות, כאבי בטן ועוד.

עם זאת סיבוכי המחלה עלולים להיות דלקת קרום המוח לעיתים נדירות ובעיקר בחולים עם ירידה ברמת החסינות מסתיימת המחלה במוות.

זמן הדגירה של המחלה בבני אדם היא בין 15-3 ימים. תקופת שיא של פעילות הנגיף בארץ היא בין אמצע אוגוסט לאמצע אוקטובר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות