מחקר מרעיש: האם ישראל הונתה את העולם בקשר לתקיפה באיראן?

פרופ' מהאוניברסיטה העברית פרסם מחקר מרתק בו הוא מעלה את השאלה האם ישראל בראשות נתניהו וברק הוליכה שולל את ארה"ב והעולם ביחס לאפשרות כי תתקוף באיראן • "ישראל יצרה תפיסה בכוונת מכוון לפיה היא הולכת לתקוף את איראן בכל רגע"
קובי פינדרוס
י' אלול התשע"ח / 21.08.2018 18:30

מחקר חדש ומרתק, שנערך על ידי ד”ר דניאל סובלמן מהאוניברסיטה העברית, מעלה את השאלה – האם ישראל גרמה במתכוון לארצות הברית להעריך שתקיפה ישראלית באיראן עשויה לצאת לפועל בכל רגע ובהתראה קצרה.

סובלמן, שהתראיין בערוץ 10, סיפר כי המחקר התמקד בפועלם של של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק בשנים 2011 ו-2012. “בסוף שנת 2012, ישראל יצרה פרספציה [תפיסה] בכוונת מכוון לפיה היא הולכת לתקוף את איראן בכל רגע.

“ברק ונתניהו רתמו את הפרספציה הזו כדי ללחוץ את הקהילה הבינלאומית, ובראש ובראשונה את ארצות הברית, לנקוט צעדים מחמירים יותר נגד איראן”.

מחקרו של סובלמן לא הצליח להכריע בשאלה האם גישתם של ראש הממשלה ושר הביטחון נוצרה רק כדי להוליך שולל את ארצות הברית. “היה פה ממד הונאתי וממד אמיתי. התכניות, הישיבות והאמל”ח עלו למדינה מיליארדים. הדרישה מתמיר פרדו להתכונן לספירה לאחור, הכול היה אמיתי לגמרי”.

עוד אמר החוקר, כי ברק ניסה להשפיע על תודעתם של עיתונאים באמצעות שיחות ‘מחוץ לפרוטוקול’, כדי שאלו יתנו תוקף בדיווחיהם לרצינות כוונותיה של ישראל.

“בסופו של דבר, השחקנים בזירה הבינלאומית רוצים להיות פקטור. רוצים שיתחשבו בעמדה שלהם ורוצים להקשיח עמדות במשא ומתן. ברק ונתניהו עשו זאת בצורה פנטסטית”, אמר סובלמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות