יאיר לפיד מזהיר: מעורבות סייבר תקבע את התוצאות של הבחירות הבאות

יו"ר יש עתיד כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "בשנים הקרובות יהיו עוד ועוד מדינות דמוקרטיות שבהן יוכרעו בחירות בגלל התקפות סייבר" • "איך בעצם נדע להבדיל בין ניסיון לגיטימי להשפיע על דעתנו, לבין דפי פייסבוק מזוייפים?"
אריה ריבקינד
ט' אלול התשע"ח / 20.08.2018 15:59

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, פרסם היום (שני) פוסט בפייסבוק, בו התריע  כי ייתכן שבבחירות הקרובות, ש”כמו תמיד יהיו בחירות יצריות, כוחניות, פוגעניות ומתוחות.. יש סיכוי גדול שתהיה גם מעורבות סייבר עמוקה שתשפיע על התוצאות, אולי אפילו תקבע אותן”.

“איך אני יכול לקבוע את זה כל כך בבטחון?”, שואל לפיד ועונה: “מפני שזה מה שקרה בבחירות בארה”ב, בבחירות בצרפת, ב’ברקזיט’ באנגליה. זה העולם החדש שבו אנחנו חיים”.

לדבריו, האיומים יהיו בשני מישורים: ניסיון חדירה למערכות מחשוב של מפלגות, ועדת הבחירות המרכזית ומאגרי מידע, וכן מאבק על תודעת הבוחר באמצעות הפצת שמועות וחדשות מזויפות.

“מה יקרה, למשל, אם שבוע לפני הבחירות תהיה פריצה לאתר של המחנה הציוני ומישהו ישתול שם נאום שבו משורבבים דברים גזעניים על מזרחיים, או שבאתר של הליכוד תופיע אמירה מזלזלת על משפחות שכולות?”, תהה לפיד. “כמה אנשים יאמינו שמדובר בפריצת מחשב, וכמה יעדיפו להאמין שזה אמיתי?”

“ההתמודדות נגד הסייבר הפוליטי מורכבת יותר ממה שחושבים בגלל אופי הזירה הפוליטית. גם בלי התערבות טכנולוגית יש בה השמצות, שקרים, פייק ניוז והיא חיה מחצאי שמועות”, הסביר. “איך בעצם נדע להבדיל בין ניסיון לגיטימי להשפיע על דעתנו, לבין דפי פייסבוק מזוייפים שמפיצים שקרים שאנחנו לא יודעים מי עומד מאחוריהם, איך אפשר להגן על הדמוקרטיה מבלי לפגוע בדמוקרטיה?”

לפיד הוסיף: “בשנים הקרובות יהיו עוד ועוד מדינות דמוקרטיות שבהן יוכרעו בחירות בגלל התקפות סייבר. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להיות אחת מהן. היא צריכה הייתה להתחיל להיערך לזה כבר אתמול בבוקר”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות